بلوکه کردن دارایی ملت ایران از سوی کره جنوبی بدون پاسخ نمی‌ماند
کد خبر: 3910500
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

بلوکه کردن دارایی ملت ایران از سوی کره جنوبی بدون پاسخ نمی‌ماند

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت کره جنوبی در اقدامی که مصداق بارز تروریسم اقتصادی است، به بهانه تحریم‌ها مبلغی حدود ۹ میلیارد دلار از دارایی ملت ایران را در بانک‌های این کشور بلوکه کرده؛ اما قطعاً این اقدام، بدون پاسخ نمی‌ماند.

محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دولت کره جنوبی در اقدامی که مصداق بارز تروریسم اقتصادی است، به بهانه تحریم‌ها مبلغی حدود 9 میلیارد دلار از دارایی ملت ایران را در بانک‌های این کشور بلوکه کرده، اما قطعاً این اقدام که نشان از هماهنگی کامل بین سئول و واشنگتن است، بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در حالی که کره جنوبی به ویژه در سال‌های اخیر، بازار پر سودی در ایران پیدا کرده بود، اما از آنجایی که حجم مبادلات تجاری آن با امریکا چندین برابر بیشتر است، ترجیح داد تا همانند یک مستعمره، تحت فرمان استکبار جهانی عمل کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت کره جنوبی آن‌قدر بی‌شرمانه و وقیحانه عمل می‌کند که علاوه بر بلوکه کردن دلارهای ایران، حتی هزینه این بلوکه کردن و نگهداری را از این دارایی برداشت می‌کند. این کشور، تحریم‌ها را بهانه کرده، در حالی که این یک بهانه واهی و بی‌اساس است؛ چراکه ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده و قدمی منحرف نشده است؛ واقعیت این است که این کشورها می‌خواهند برای حکومتی که خود را کدخدای زمین می‌داند، خوش‌رقصی کنند.

سرگزی اظهار کرد: از وزارت خارجه می‌خواهیم که با یک دیپلماسی قدرتمند، از حق ملت ایران دفاع کند و قطعاً مجلس نیز با کمیسیون‌های مختلفی که ‏دارد در این زمینه ورود خواهد کرد.

وی گفت: کره‌ای‌ها در ایران بازار پررونقی داشته‌اند و چندین سال است که از این طریق، منافع کلانی برده‌اند؛ بنابراین در قدم اول باید سطح روابط با این کشور را کاهش داد و واردات کالا از کره جنوبی را ممنوع کرد. برای اینکه اثر تحریم‌ها را به حداقل رساند، باید اقتصاد خود را از وابستگی نجات دهیم؛ باید کیفیت محصولات داخلی را افزایش دهیم و مردم نیز حمایت از تولید ملی را یک تکلیف بر خود بدانند.

انتهای پیام
captcha