تقویت بُعد نظارت بر اجرای قانون اولویت مجلس است
کد خبر: 3908745
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

تقویت بُعد نظارت بر اجرای قانون اولویت مجلس است

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کارآمد زیادی وجود دارد که متأسفانه نظارتی بر آنها نمی‌شود، گفت: افزایش نظارت‌ها در این حوزه در دستور کار مجلس است.

تقویت بُعد نظارت بر اجرای قانون اولویت مجلس است

به گزارش ایکنا از البرز، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، 15 تیرماه در حاشیه بازدید از شهرکی صنعتی تحقیقاتی در استان البرز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس یازدهم به اقتصاد مبتنی بر دانش که وضعیت اشتغال را بهبود ببخشد، توجه می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با رانت و فساد یکی از اهداف مهم مجلس یازدهم است، به طرح این سوال پرداخت که چرا میان بخش حوزه صنعت و دانشگاه فاصله زیادی وجود دارد و گفت: چرا سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشور کم است؟ امروز یکی از وظایف سنگین مجلس رفع موانع بر سر راه تولید، پیشرفت و پژوهش است.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کارآمد زیادی وجود دارد که متأسفانه نظارتی بر آنها نمی‌شود، گفت: افزایش نظارت‌ها در این حوزه در دستور کار مجلس است.
حدادی با تاکید بر اینکه در مجلس مطالبات را از دولتمردان پیگیر می‌شویم، گفت: رفع مشکلات افسار گسیخته در بازار مهم است، در میان اشخاصی که در هر سطحی بخواهند سهل انگاری کنند، باید پاسخگو باشند.
وی در بخش دیگری به اهمیت توجه به اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: تولیدات خوبی در کشاورزی داریم، نباید اجازه دهیم خام فروشی ادامه یابد.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با اشاره به اینکه در راستای ایجاد اشتعال توجه به صنایع تبدیلی مهم است، گفت: از حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای ورود به این حوزه استقبال می‌کنیم، در این میان کنترل نقدینگی و حرکت آن به سمت تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.
حدادی با اشاره به برنامه‌های جدی که برای حوزه گردشگری استان البرز مطرح است، افزود: استان البرز ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به برنامه‌های مجلس یازدهم در حوزه تأمین مسکن نیز اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت مسکن باید مهار شود. جوانان در کنار اشتغال به مسکن نیز نیاز دارند.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر فعال کردن صنایع نیمه فعال، گفت: این مهم با ارائه تسهیلات بانکی امکان‌پذیر است که باید در دستور کار قرار گیرد.
حدادی با تاکید بر اینکه نباید با تعدیل نیرو مواجه شویم، گفت: ۱۴ سوله در این شهرک تحقیقاتی (کاوش) راه‌اندازی می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر شوند. با راه‌اندازی این سوله‌ها امکان استقرار ۲۵۰ واحد دانش بنیان فراهم می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت تأمین زیرساخت‌ها برای شهرک تحقیقاتی کاوش افزود: امید است از سوی استاندار البرز نیز اقدامات لازم برای مساعدت مالی به این شهرک تحقیقاتی صورت گیرد.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری بیان کرد: متأسفانه برخی از شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی البرز گردش مالی خود را در تهران انجام می‌دهند که موجب بروز مشکلاتی در حوزه مالیات ارزش افزوده و همچنین تخصیص تسهیلات به بخش صنعت می‌شود.

انتهای پیام
captcha