آزمایشگاه تشخیص کرونا در چابهار راه‌اندازی شد
کد خبر: 3903383
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

آزمایشگاه تشخیص کرونا در چابهار راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، محمدمهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید 19 چابهار به عنوان دومین مرکز پس از ایرانشهر بوده که به دلیل حساسیت در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی از مزیت‌های این آزمایشگاه، به تشخیص بیماری‌های ویروسی و عفونی از جمله ایدز، هپاتیت، آنفلوآنزا و کرونا و انجام روزانه حدود ۱۰۰ تست اشاره کرد و افزود: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا چابهار ظرفیت انجام تست کرونا در جنوب استان به روزانه ۲۰۰ مورد افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر کاهش وقت و هزینه، تسهیل و تسریع شناسایی و درمان بیماران حوزه چابهار، کنارک و دشتیاری را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: آمار مبتلایان کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان رو به افزایش و نگران کننده است و کماکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان بهترین روش پیشگیری و قطع زنجیره انتقال کرونا توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایرانشهر در راستای کیفی کردن درمان بیماران کرونایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همکاری مشترک خواهند داشت.

امینی‌فرد اظهار کرد: بنابه درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و تاکید معاونت درمان وزارت بهداشت در راستای کیفی کردن روند درمان بیمارانی که براثر کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند شرایطی ایجاد شده تا از طریق ارتباط تصویری ضمن بررسی سیر بیماری و میزان موفقیت پروسه درمان، شرایط بیماران بصورت مشترک توسط متخصصان این بیمارستان‌ها و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد تحلیل و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha