نشست رهبران فلسطین برای بررسی طرح‌های الحاق
کد خبر: 3897797
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

نشست رهبران فلسطین برای بررسی طرح‌های الحاق

رهبران فلسطین در نشستی به ریاست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، نحوه پاسخگویی به طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را بررسی خواهند کرد.

بررسی نحوه پاسخگویی به طرح‌های رژیم اشغالگر در نشست رهبران فلسطینبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومة، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این باره تصریح کرد: رهبران فلسطینی پنج‌شنبه، 25 اردیبهشت ماه، با برگزاری نشستی به ریاست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برنامه‌ها و استراتژی کامل خود برای پاسخگویی به طرح‌های رژیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی را اعلام خواهند کرد.

عریقات آمریکا را مسئول اقدامات رژیم صهیونیستی در این باره دانست و تأکید کرد: سخنان «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌آویو که تصریح کرد «تشکیل دولت فلسطین زمانی ممکن خواهد شد که فلسطینیان به کانادایی‌ها تبدیل شوند»، بی‌شرمی بی‌سابقه از فردی است که دعوت به خشونت، قتل و شهرک‎سازی می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: واشنگتن در دو سال گذشته 47 مصوبه ضد فلسطینی تصویب کرده که انتقال سفارت آمریکا به قدس، بستن دفتر سازمان آزادسازی، قطع کمک‌های مالی به آنروا و بستن پرونده پناه‌جویان از جمله آنها بوده است. 

وی در ارتباط با سخنان فاتو بنسودا، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری که بر لزوم تحقیق در ارتباط با فلسطین تأکید کرده بود، گفت: این امر به آغاز تحقیقات قضایی از مسئولان اسرائیلی که مرتکب جنایت جنگی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شده‌اند، خواهد انجامید.

«فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اخیراً اعلام کرده است که فلسطین حق دارد برای ارائه درخواست در خصوص محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها به این دادگاه مراجعه کند.

همچنین موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس درباره اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت: نقشه‌ای اسرائیلی وجود دارد که با اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷، شهرک‌سازی در غرب کرانه باختری و شرق آن که اکنون منطقه الاغوار نامیده می‌شود و ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را در بر دارد، اجرایی شد. در حال حاضر نیز رژیم صهیونیستی به دنبال الحاق ۴۰ درصد از کرانه باختری است و ائتلاف آبی ـ سفید و نخست‌وزیر این رژیم این طرح را وارد فاز اجرایی خواهند کرد.

بنسودا یک گزارش ۶۰ صفحه‌ای در خصوص چگونگی صورت گرفتن این روند و اقدامات قضائی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها ارائه داد.

انتهای پیام
captcha