ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در منطقه 5 كشور افزایش یابد
کد خبر: 3890818
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در منطقه 5 كشور افزایش یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر بررسی راه‌اندازی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در نقاط مختلف فارس و دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور از سوی مسئولان این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 23 فروردین‌ماه در نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با كرونا بر بررسی راه‌اندازی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در نقاط مختلف فارس و دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور از سوی مسئولان این دانشگاه تأکید کرد.

وی با اشاره به آغاز گام دوم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا و اجرای طرح دوم غربالگری در کشور، خواستار اجرای مصوبه‌های نشست ستاد مقابله با کووید_۱۹ در دانشگاه از سوی اعضای کارگروه‌های این ستاد شد.

لطفی با تأكید بر تلاش در پاسخ‌گویی مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در کمترین زمان ممکن، از ثبت هزار و ۵۲۱ نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در استان خبر داد و افزود: با بررسی تیم‌های اعزامی از دانشگاه برای بررسی امکان افزایش ظرفیت مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در استان، پوشش خدمت‌رسانی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در دانشگاه‌های کلان منطقه 5 کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

تأکید بر شیوه‌نامه‌های اجرایی لزوم استفاده وسایل حفاظتی کارکنان بهداشت و درمان در مراکز بهداشتی پُرخطر و بیمارستان‌ها و بررسی راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دیگر نقاط استان از دیگر تأکیدهای رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست بود.

عبدالرسول همتی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز از دیگر اعضای این نشست بود که از پیگیری بازرسان بهداشت در سطح استان برای پایش و جست‌وجو برای شناسایی مبتلایان کرونا در شهرستان‌ها و قطع زنجیره انتقال این بیماری خبر داد و گفت: کنترل این بیماری در مراکز شیوع نظیر پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها و مراکز تجمع پُر تردد در حال پیگیری است و تیم‌های بهداشتی به ضدعفونی کردن این مراکز می‌پردازند.

محمدرضا ادراکی، رئیس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این نشست درباره اقدامات انجام شده در راستای آموزش اساتید و دانشجویان، توضیحاتی ارائه داد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند.

سید هدایت‌الله فقیه، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست از طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه پایش مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

امیر امامی، رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مسئول کمیته HSR معاونت درمان این دانشگاه نیز در این نشست درباره اقدامات انجام شده در نظام ثبت پیگیری بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در فارس، گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha