روایت زندگی شهدا در فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت
کد خبر: 3888815
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

روایت زندگی شهدا در فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، روایت زندگی شهدا در فضای مجازی را فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دانست و گفت: باید دانش‌آموزان را با جانفشانی و خدمات ایثارگران و شهدا به‌خوبی آشنا کرد.

روایت زندگی شهدا در فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه انسان‌ساز، محوری‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد در تمامی کشورهاست، گفت: آموزش و پرورش مسئولیت و نقش عظیمی در انتقال هویت، فرهنگ، ارزش‌ها، باورها و صیانت از آن‌ها میان نسل آینده دارد.

وی در ادامه از ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی متعالی یاد کرد که در جامعه باید نهادینه شود و افزود: این فرهنگ قادر است فضای یک جامعه را به‌صورت گسترده تحت تاثیر قرار دهد و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: درحقیقت اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران آن طور که باید و شاید برای مردم معرفی شود، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خوهد داشت. فرهنگ ایثار و شهادت یک پدیده اجتماعی و دینی است به‌گونه‌ای که واژه شهادت و مشتقات آن ۱۵۰ بار در قرآن‌کریم آمده است؛ لذا باید نگاه خاصی برای ترویج آن میان نسل نو داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: باید دانش‌آموزان را با جانفشانی و خدمات ایثارگران و شهدا به خوبی آشنا کرد و در معرفی کارهای بزرگی که شهدا و ایثارگران برای راحتی و امنیت مردم انجام داده‌اند کوتاهی نکنیم.

این خواهر شهید بر بیان روایت زندگی شهدا و ایثارگران برای دانش‌آموزان در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب افزایش هرچه بیشتر آگاهی آنان نسبت به تاریخ گذشته سرزمینشان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه می‌شود.

فهمیده تاکید کرد: شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان همگی ندای وحدت و حفاظت از میهن را با عمل خود به جهانیان نشان دادند و امروز ما وظیفه داریم پیام و سیره این عزیزان را در جامعه گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha