سپاه البرز؛ در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا
کد خبر: 3887833
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

سپاه البرز؛ در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با بیان اینکه سپاه البرز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، گفت: برای ریشه‌کنی بیماری کرونا از تمام توان خود استفاده می‌کنیم.

سپاه البرز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا

سیدیوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار کرد: امروز روز ولادت بهترین مردان الهی است که خداوند خلق کرده است و امیدواریم همه ما در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پایدار و همچنان با قدرت قرار بگیریم.

وی در خصوص اقدامات سپاه استان البرز برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: سپاه استان البرز به همراه تمام مجموعه هایش شامل لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا(ع) و سپاه نواحی استان و اقشار بسیج از نخستین روز وارد ماموریت مقابله با کرونا شدند.

مولایی مأموریت‌ها در این عرصه را متنوع و دانست و افزود: این مأموریت‌ها در تمام ابعاد بهداشتی، درمانی، ‌امنیتی، آموزشی، راهنمایی، ضدعفونی، ‌گندزدایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز طلایه‌دار اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با بیماری کرونا است، گفت: تاکنون تعدادی از بسیجیان و سپاهیان در راه مقابله با این بیماری آلوده و بیمار شده‌اند.

وی با بیان اینکه سپاه البرز در خط مقدمه مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، ادامه داد: برای ریشه‌کنی بیماری کرونا از تمام توان خود استفاده می‌کنیم و هر اقدامی را برای مردم همچون ضدعفونی،‌ گندزدایی، رفع آلودگی معابر مناطق و حتی ورودی منازل، کمک به درمان، پایش بیماری و بیماریابی و همچنین اقداماتی مثل انتقال وسایل و تجهیزات مورد نیاز به مردم انجام می‌دهیم.
وی بیان کرد:‌ تشکیل قرارگاه‌های محله محور یکی از اقدامات شاخص سپاه در مقابله با کرونا است که این قرارگاه‌ها متشکل از عناصر موثر در محلات همچون امام جماعت محله، بهداشت و درمان، معتمدین محلی و نیروی انتظامی، سپاه و تعدادی از اهالی فن است.

مولایی همچنین به ایجاد نقاهتگاه‌هایی در تمام شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: برای ایجاد این نقاهتگاه‌ها سوله‌هایی با عنوان ۹ دی آماده‌سازی شده تا در صورت نیاز بیماران به آنجا منتقل شوند.

وی همچنین به اقدامات بسیج و جهادی در تولید و توزیع لوازم و مواد پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: تاکنون مقادیر زیادی ماسک، امکانات و تجهیزات حفاظت انفرادی در مقابل ویروس کرونا در پایگاه‌ها و کارگاه‌های جهادی تولید شده ضمن اینکه سپاه و بسیج در توزیع مناسب و عادلانه خارج از مباحث مربوط به احتکار نیز اقدامات مناسبی داشته است.

فرمانده سپاه البرز یکی دیگر از اقدامات را در حوزه فضای مجازی بیان کرد و گفت: در این فضا اقدام به تولید محتوا و آموزش برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است ضمن اینکه این آموزش‌ها به صورت رو در رو و محله به محله نیز در کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌شود.

وی افزود:‌ تمام این اقدامات در راستای حمایت و صیانت از مردم در استان انجام می‌شود که مؤثر هم بوده و اینکار تا آخرین روز ریشه‌کنی ویروس از استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج و سپاه به صورت شبانه‌روزی در کمک به ارگان‌های متولی پایدار و استوار هستند، اضافه کرد: ‌یکی از مهم‌ترین کمک‌ها برای ریشه‌کنی بیماری ضمن حمایت و کمک به مردم، در خانه‌ماندن و جلوگیری از سفرهای غیرضرور است تا این ویروس را همچون تهدیدات دیگر ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام
captcha