توصیه‌های آیت‌الله مدرسی با گسترش شیوع کرونا در جهان
کد خبر: 3885185
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

توصیه‌های آیت‌الله مدرسی با گسترش شیوع کرونا در جهان

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی با اشاره به بحران ویروس کرونا و تصمیم سازمان جهانی بهداشت در معرفی این ویروس به عنوان بیماری جهانی، گفت: این به این معنی است که جهان با تحول خطرناک مواجه شده و در برابر یک فاجعه بهداشتی قرار دارد که به‌دنبال آن فاجعه اقتصادی می‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی سیدمحمد‌تقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی، 22 اسفندماه در سخنرانی هفتگی خود در کربلا با بیان اینکه ما در عراق نیازمند دولت مرکزی قدرتمند هستیم که بتواند بحران‌ها را مدیریت کند، گفت: اگر نخست وزیر دولت در شرایط مشخصی استعفا داد، امیدوار بودیم که مجلس نمایندگان بعد از گذشت مدت طولانی، جایگزینی برای آن انتخاب کند.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی ادامه داد: ما باید در تمامی تصمیم‌های گذشته از جمله استفعای دولت بازنگری کنیم و سپس در خصوص بازگشت عادل عبدالمهدی و تکلیف کردن مجدد آن تصمیم بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد که اعضای مجلس نمایندگان و فراکسیون‌های مختلف اوضاع وخیم کشور را درک کرده و برای وحدت کشور و مقابله به خطرهای پیرامون از جاه‌طلبی‌های خود کوتاه بیایند.

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی درباره بحران ویروس کرونا به تصمیم سازمان جهانی بهداشت در معرفی کردن این ویروس به عنوان بیماری جهانی اشاره کرد و گفت: این به این معنی است که جهان با تحول خطرناک مواجه شده و در برابر یک فاجعه بهداشتی قرار دارد که به‌دنبال آن فاجعه اقتصادی می‌آید.

آیت‌الله‌العظمی با توصیه‌هایی به همه مردم، گفت: اول تضرع به درگاه الهی تا رحمتش را بر بندگان نازل کند. ما باید دل‌های خود را پاک کنیم و روابط خود را با یکدیگر بهبود بخشیم، دست به کار خیر بزنیم و بعد از آن از خداوند سبحان بخواهیم که بلا را از ما بردارد. دوم تمامی کشور‌های جهان _ چه آنان که مبتلا شدند و چه آنان که مبتلا نشده‌اند _ باید تلاش‌های خود را برای مقابله با این بلا به‌کار گیرند. سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن باید به نقش اساسی خود در یاری کشور های گرفتار ویروس عمل کند.

وی از ملت‌ها خواست به نقش فعال خود در این زمینه عمل کنند؛ چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند با این فاجعه مقابله کند. ملت‌ها باید اول با نهادهای دولتی همکاری کنند و دوم در حد توان در کنار نهادهای اجتماعی و سیاسی به این بلا مقابله کنند.

 آیت‌الله‌العظمی مدرسی به نقش علمای کشورهای اسلامی از تمامی مذاهب در صدور فتواها و بیان آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: این اقدامات زمینه را برای مقابله با این بیماری آماده می‌‌کند، اما علما علاوه بر این باید مردم را برای همکاری با نهادها رسمی و ارائه خدمات لازم مثل فراهم آوردن سرپناه و راهنمایی جوانان برای حمایت از کادر پزشکی بسیج کنند، این مسئله‌ای است که مسلمانان به هنگام وقوع هرگونه فاجعه بزرگی به آن عمل می‌کردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: ما در عراق باید به نقش خود در مقابله با فاجعه کنونی عمل کنیم و ابتلای تعداد کمی از مردم به این ویروس را دست کم نگیریم؛ چراکه کشورهای دیگر در ابتدا شاهد تعداد کمی از مبتلایان به این ویروس بودند، اما طی روزهای اندکی، شمار مبتلایان مضاعف شد.

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی در پایان با درخواست از رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی مقابله با ویروس کرونا، گفت: نباید این فاجعه به فرصتی برای متهم کردن طرف‌ها منجر شود، کما اینکه این اتفاق برای برخی از رسانه‌های دست نشانده رخ داد.

محسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha