انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت آمریکا در تونس
کد خبر: 3883536
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت آمریکا در تونس

رادیو «موزاییک ام. اف» تونس از وقوع انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت آمریکا در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، این رسانه تونسی اعلام کرد که فردی سوار بر موتورسیکلت که کمربند انفجاری به خود بسته بود، یک گشتی امنیتی را در جاده منتهی به سفارت آمریکا در پایتخت تونس واقع در منطقه «البحیره» منفجر کرد.
 
این رادیوی تونسی به جزئیات بیشتر این حادثه اشاره نکرد و اعلام کرد که در این حمله احتمالا فقط فرد انتحاری کشته شده باشد.
 
شاهدان عینی به این رسانه تونسی اعلام کردند که صدای انفجار قوی در نزدیکی این مکان را شنیده‌اند.
 
در همین راستا، خبرگزاری رسمی تونس گزارش داد: در جریان حمله امروز، ۲ انتحاری خود را در محوطه سفارت آمریکا در تونس منفجر کردند.

همچنین، منابع خبری از تخلیه سفارت آمریکا در تونس پس از انفجار انتحاری که اطراف این سفارت را هدف قرار داد، خبر می‌دهند.
 
پایگاه خبری روسیا الیوم اعلام کرد که در پی انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت تونس، پنج تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

منطقه‌ای که این انفجار در آن رخ داده، در آن سفارت‌های متعددی از جمله سفارت آمریکا قرار دارد.
 
بیانیه وزارت کشور تونس
 
وزارت کشور تونس اعلام کرد که در این حمله تروریستی، دو تروریست کشته شده و شش تن (پنج نیروی امنیتی و یک غیرنظامی) زخمی شده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت کشور تونس منطقه نزدیک به سفارت آمریکا در تونس، بنا به درخواست مقامات این سفارت تخلیه شده است. مقامات امنیتی این کشور بیم آن دارند دوباره حمله تروریستی در این منطقه صورت گیرد.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از خبرنگار مستقر خود در تونس گزارش داد که نیروهای تفنگ‌داران دریایی آمریکا بر پشت بام ساختمان‌های سفارت این کشور در پایتخت تونس مستقر شده‌اند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را تا لحظه تنظیم این خبر برعهده نگرفته است. هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی و گارد ملی تونس در غرب این کشور با تروریست‌ها درگیر شده بودند.

به دلیل عملیات‌های تروریستی در تونس، این کشور از ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ شاهد اعلام وضعیت فوق‌العاده است و تدابیر امنیتی همچنان اجرا می‌شود. موضوع انتقال تروریست‌ها به تونس از لیبی به دلیل تشدید درگیری‌ها در همسایه غربی و سیطره گروه‌های تروریستی بر برخی از مناطق آن، به نگرانی مقامات تونس تبدیل شده است.
انتهای پیام
captcha