آغاز نام‌نویسی اعتکاف دانش‌آموزی در البرز
کد خبر: 3879906
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

آغاز نام‌نویسی اعتکاف دانش‌آموزی در البرز

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز اعلام کرد: نام‌نویسی اعتکاف دانش‌آموزان با شعار « سه روز برای دلم، سه روز برای خدا» در مدارس این استان آغاز شد.

آغاز نام‌نویسی اعتکاف دانش‌آموزی در البرز

مجتبی فریدونی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: نام‌نویسی از دانش‌آموزان برای شرکت درآیین معنوی اعتکاف تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری در مدارس البرزادامه دارد.
وی افزود: در این طرح معنوی، دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دختر و پسر که به سن بلوغ رسیده‌اند، می‌توانند همراه با مدارک شناسایی و رضایت‌نامه کتبی از والدین به مسئول انجمن مدرسه و مربیان اتحادیه در مدارس نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز مراجعه و ثبت‌نام کنند.
این مسئول هزینه ثبت‌نام هر دانش‌آموز برای شرکت در این آیین معنوی را ۵۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: برای ثبت‌نام از دانش‌آموزان دختر و پسر به ترتیب شماره‌های ۰۹۱۹۷۸۸۳۰۰۱ و۰۹۳۹۲۹۴۸۴۳۲ نیز اختصاص یافته است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز ادامه داد: دانش‌آموزان البرز در روزهای ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در مساجد این استان معتکف می‌شوند.
وی تشکیل حلقه‌های معرفتی و بصیرتی با حضور دانش‌آموزان و مربیان، محافل انس با قرآن، ارائه الگوهای خودسازی و خودشناسی از دیدگاه بزرگان، مراسم دعا و مناجات را از جمله برنامه‌های آیین معنوی اعتکاف دانش‌آموزی در البرزعنوان کرد.
فریدونی با اشاره به اهمیت اعتکاف در دین مبین اسلام، تصریح کرد: نهادینه‌سازی، ترویج فرهنگ اعتکاف و نزدیک شدن آنان به خداوند متعال، از اهداف برگزاری این آیین معنوی دربین دانش‌آموزان البرزاست.
وی تاکید کرد: مجموعه عباداتی که درآیین معنوی اعتکاف گنجانده شده به ویژه انس با قرآن و مناجات، جهاد با نفس و برپایی نماز جماعت، اعتکاف را به یک عبادت ممتاز تبدیل کرده است.

انتهای پیام
captcha