وقف‌های جدید به سمت فعالیت‌های قرآنی هدایت شود
کد خبر: 3879480
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

وقف‌های جدید به سمت فعالیت‌های قرآنی هدایت شود

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت یزد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اداره‌ کردن یک مؤسسه قرآنی کار بسیار سختی است گفت: وقف‌های جدید به سمت فعالیت‌های قرآنی هدایت شود تا از این طریق مؤسسات بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنند.

آموزش 800 یزدی در موسسه نور هدایت/وقف حامی موسسات باشداعظم خیری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: این مؤسسه از سال 1388 به طور غیررسمی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز به کار کرد و از سال 1391 با دریافت مجوز در منطقه آزادشهر یزد در زمینه‌های مختلف قرآنی ارائه خدمت می‌کند.

وی بیان‌ کرد: در مؤسسه 5 نفر نيروی اداری، 3 نفر كادر اجرایی و 30 نفر مربی پاره‌وقت در دو شيفت صبح و عصر مشغول به فعاليت هستند و تاکنون بیش از 800 قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف آموزش دیده‌اند.

خیری افزود: در حال حاضر حدود 100 قرآن‌آموز مخاطب این مؤسسه هستند که در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تجوید به صورت ترمی شرکت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت یزد گفت: کلاس‌های آموزشی در گروه‌های سنی مختلف اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود و در کنار این کلاس‌ها، فعالیت‌های آموزشی فرهنگی و هنری نیز آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره مداحی و سرود ویژه پسران نوجوان با حضور استاد توکلی، رئیس هیئت انصارالحسین یزد گفت: چهار نوجوان که در این دوره آموزش‌های لازم را فرا گرفته بودند توانستند برگزیده شده و هم‌اکنون در مراسم‌ و برنامه‌های هیئت و مؤسسه مداحی و دعاخوانی را عهده‌دار هستند.

خیری با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان از سن ۴ تا ۹۰ ساله پذیرش می‌شوند گفت: در کنار کلاس‌های آموزش قرآن، کارگاه‌های مشاوره قرآنی و مشاوره مذهبی با حضور اساتید برجسته و به صورت رایگان برگزار شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت یزد برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن با همکاری ارشاد را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: همچنین كلاس‌های مهد قرآن و مقطع پيش‌دبستانی صبح‌ها در این موسسه برپا است و عصر‌ها كلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی از سطوح 1 تا 4، صوت و لحن، حفظ تخصصي 3ساله، مفاهيم و تفسير، مداحی، رباتيك و كلاس‌های هنری برای تمامی مقاطع سنی برگزار ‌می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت یزد با اشاره به اینکه در این شرایط کنونی اداره‌ کردن یک موسسه قرآنی کار بسیار سختی است و موسسه توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد گفت: نبود فضای مناسب نیز مشکلی مضاعف برای اکثر موسسات و البته موسسه نور هدایت است.

خیری با اشاره به اینکه وقف‌های جدید به سمت قرآن هدایت شود تا از این طریق موسسات حمایت شده و بخشی از هزینه‌های آنها تامین شود گفت: این موسسه، یک موسسه استیجاری است و هر چند سال یک بار مجبور به جابه‌جایی آن هستیم که خود باعث مشکلاتی برای ما شده است. امیدواریم مسئولان بیش از پیش به فکر فرهنگ قرآنی در جامعه باشند و از قرآن و جامعه قرآنی حمایت‌های لازم را داشته باشند.

یادآور می‌شود، مؤسسه نور‌هدایت يزد واقع در آزادشهر، فلكه دوم، خيابان ابوريحان بيروني، پلاك 80 پذیرای علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم است و افراد می‌توانند با تلفن‌های 37202620 – 72026213 تماس گرفته یا صبح‌ها به مؤسسه مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha