نفس گرم شهید سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشید
کد خبر: 3879096
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

نفس گرم شهید سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشید

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان این‌که نفس گرم شهید سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشیده است، گفت: اگر به داشته‌ها و بایسته‌هایی که در وجود حاج قاسم سلیمانی بوده، رجوع کنیم درخواهیم یافت که زندگی ایشان بهترین معیارها را برای سبک زندگی داشته است.

به گزارش ایکنا از کرمان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه که در نشست مقدماتی نخستین کنگره علمی، فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده سردار سلیمانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: این نشست، نشست آغازین کنگره‌ای مربوط به سردار سلیمانی از دریچه علمی و فرهنگی است که استمرار خواهد یافت.

وی با طرح این سؤال که سرمایه‌ها و داشته‌های یک جامعه چیست؟ افزود: درگذشته سرمایه‌ها بر مبنای منابع سرزمین‌ها تعریف می‌شدند اما به مرور این داشته‌ها به ساختمان و بناهای فیزیکی تبدیل و در دوران کنونی از این سرمایه‌ها به‌عنوان متخصصان و نیروی انسانی یاد می‌شود.

غفاری با تأکید بر اینکه اعتماد و اتحاد یک جامعه، امروز به‌عنوان یک سرمایه مطرح می‌شود، بیان کرد: امروز در جامعه ایران اسلامی سرمایه جدیدتری داریم، همه شهیدان سرمایه‌های نمادین یک جامعه هستند و چراغ راهنمای ما خواهند بود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را از سرمایه‌های نمادین کرمان، ایران و جهان اسلام دانست و در ادامه به هدف نهایی برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: ابعاد پنهان و نهادین زندگی، سیره و تجربه زیسته حاج‌ قاسم سلیمانی و به‌ویژه صحنه‌هایی که در میدان‌های مختلف از خود به جای گذاشته در این کنگره مورد بررسی علمی قرار خواهند گرفت و این صحنه‌ها صرفاً به ابعاد عینی خلاصه نمی‌شوند.

سردار سلیمانی جنگ را برای صلح می‌خواست

غفاری بیان کرد: مردم سردار سلیمانی را به‌عنوان یک مبارز می‌شناسند ولی سردار سلیمانی قطعاً در این یک موضوع، خلاصه نمی‌شود زیرا سردار آسمانی، جنگ را برای جنگ و مبارزه را برای مبارزه نمی‌خواست بلکه جنگ را برای آرامش، امنیت و صلح می‌خواست.

وی با اشاره به سیل گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق تصریح کرد: شهید سلیمانی مانند بارانی است که به‌عنوان رحمت الهی شناخته می‌شود، شهید سلیمانی یک نگاه فراصنفی، جناحی و ... داشت و خود را متعلق به همه می‌دانست و بیان می‌کرد من چیزی جزء یک سرباز نیستم و امروز این فرهنگ در جامعه ایران اسلامی در حال نهادینه شدن است.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان این مطلب که نفس گرم شهید سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشیده است، گفت: اگر به داشته‌ها و بایسته‌های که در وجود حاج قاسم سلیمانی بوده، رجوع کنیم درخواهیم یافت که شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین معیارها را برای تعیین معیار یک سبک زندگی داشته و ایشان یک الگوی عملی است که بازخوانی این تجربه زندگی به ما کمک خواهد کرد که به یک سبک زندگی بزرگ‌منشانه و آبرومندانه دست پیدا کنیم.

غفاری تأکید کرد: انتظار داریم دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و ... به موضوع تبیین و تشریح ابعاد مختلف شخصیتی حاج‌ قاسم سلیمانی ورود پیدا کنند و یافته‌های خود را از لحاظ علمی و معرفتی و بحث‌های روایی و تبیینی خود از شخصیت شهید سلیمانی را ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha