سیستان‌وبلوچستان ۵ هزار موقوفه دارد
کد خبر: 3877556
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

سیستان‌وبلوچستان ۵ هزار موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: ۵ هزار موقوفه انتفاعی از سیستان و بلوچستان در سامانه سازمان اوقاف به ثبت رسیده است که نسبت به متوسط کشوری، رتبه پایینی بوده و شرایط مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: تعداد پنج هزار موقوفه انتفاعی از سیستان و بلوچستان در سامانه سازمان اوقاف به ثبت رسیده است که نسبت به متوسط کشوری، رتبه پایینی بوده و شرایط مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در استان سیستان‌وبلوچستان موقوفات بسیار است، اما این فرهنگ ایجاد نشده که موقوفات را به ثبت برسانند و یکی از دلایل آن، عدم اعتماد کافی به سازمان اوقاف است، در حالی که این سازمان تنها وظیفه ثبت و مدیریت موقوفات را دارد، تا در آینده گم نشوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: متأسفانه عمده موقوفات استان، انتفاعی بوده و منفعتی نیست، بنابراین درآمدی ندارند و نمی‌توان با آن‌ها کارهای بزرگ انجام داد، در حالی که وقف این ظرفیت را دارد که مشکل‌گشای جامعه باشد.

وی افزود: یکی از عواملی که می‌تواند وقف را تأثیرگذارتر کند، انجام مشاوره است. ما از واقفان تقاضا داریم که قبل از وقف، به مشاوران ما مراجعه کنند، زیرا در هر استان و شهرستان، نیازها متفاوت است و اگر وقف در راستای نیازها شکل نگیرد، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: نیت واقف به‌عنوان یک سند بالادستی برای سازمان بوده و کاملاً بر اساس آن نیت، عمل خواهیم کرد و هیچ گونه تصرفی در آن صورت نمی‌گیرد، اما واقفان خیراندیش نیز باید تلاش کنند نیت وقف را منطبق با نیاز جامعه تنظیم کنند.

انتهای پیام
captcha