آغاز جشنواره گرافیک رضوی در زاهدان
کد خبر: 3876734
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

آغاز جشنواره گرافیک رضوی در زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد سیستان‌و‌بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر، جشنواره گرافیک رضوی از امروز به مدت سه روز در زاهدان برگزار می‌شود.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، جشنواره گرافیک رضوی از امروز چهارشنبه، 16 بهمن‌ماه به‌مدت سه روز در زاهدان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال پنجمین دوره جشنواره گرافیک رضوی برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره امسال در قالب کارگاهی با موضوع فرهنگ رضوی برگزار می‌شود که هنرمندان آثاری را خلق می‌کنند و در پایان از بهترین آن‌ها تقدیر می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: در این جشنواره بیش از 30 نفر از هنرمندان برجسته کشوری حضور دارند؛ همچنین کار داوری آثار نیز بر عهده جمعی از اساتید ممتاز کشوری و استانی است.

وی افزود: سال گذشته حدود 500 اثر در رشته‌های طراحی پوستر، تصویرسازی، آرم و نشانه و طراحی جلد به دبیرخانه جشنواره ملی گرافیک رسید که برخی از آن‌ها آثاری فاخر بوده است؛ اما این جشنواره امسال در استان به نحوی دیگر طراحی شده و قالب برگزاری آن از حالت جشنواره‌ای به کارگاهی تبدیل شد.

مسگرانی اظهار کرد: در پایان، علاوه بر تجلیل از برگزیدگان کارگاه گرافیک رضوی، آثار تولید شده در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha