شاخص‌های امنیتی سیستان‌وبلوچستان ارتقا یافته است
کد خبر: 3876512
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

شاخص‌های امنیتی سیستان‌وبلوچستان ارتقا یافته است

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: امنیت مقوله‌ای نسبی است و نمی‌توان هیچگاه به امنیت مطلق دست یافت، اما آمار و ارقام اثبات می‌کند که شاخص‌های امنیتی استان نسبت به گذشته و در مقایسه با دیگر نقاط کشور، ارتقای چشمگیری یافته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان امروز، سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گفت: امنیت مقوله‌ای نسبی است و نمی‌توان هیچگاه به امنیت مطلق دست یافت، اما آمار و ارقام اثبات می‌کند که شاخص‌های امنیتی استان نسبت به گذشته و در مقایسه با دیگر نقاط کشور، ارتقای چشمگیری یافته است.

وی با بیان این‌که سال به سال پله‌های ترقی را طی می‌کنیم، افزود: درصد کشفیات جرایم هر سال رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که قاچاقچیان، سارقان و خلاف‌کاران دیگر امنیت ندارند و می‌دانند با ایجاد کوچکترین ناامنی، به چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هفت‌ هزار و ۷۰۰ عملیات انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سیستان وبلوچستان انجام گرفته که از این تعداد، ۱۴۳ مورد آن‌ها درگیری مسلحانه با قاچاقچیان بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۴ باند بزرگ مواد مخدر نیز متلاشی شد و ۵ سرشبکه اصلی این باندها که در زمان فعالیت خود مقادیر زیادی مواد مخدر را جابجا کرده بودند نیز دستگیر شدند؛ همچنین میزان قابل توجهی سلاح‌های سرد و گرم و تجهیزاتی از قبیل دوربین دید در شب کشف شد.

قنبری اظهار کرد: در سلسله اقدامات انجام شده در بخش مواد مخدر موفق به توقیف 700 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت دخیل در امر جابجایی مواد مخدر شدیم که تحویل مقامات مربوطه شده است.

وی گفت: در حوزه سرقت‌های مسلحانه که سال‌های گذشته شاهد افزایش آن بودیم، خوشبختانه اعلام می‌کنیم که امسال این روند افزایشی متوقف شده و تاکنون 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این روند کاهشی تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشف سرقت‌های مسلحانه 27 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹ باند سارقان به عنف، ۹ باند جعل و کلاهبرداری و ۱۸ باند حرفه‌ای سارقان خطرناک نیز ضربه جدی زده و اعضای این باندها دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha