مؤسسه دارالقرآن اهل‎بیت(ع) خمینی شهر وقف آستان قدس رضوی شد
کد خبر: 3875238
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

مؤسسه دارالقرآن اهل‎بیت(ع) خمینی شهر وقف آستان قدس رضوی شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهادــ در راستای اجرای طرح خیریه قرآنی در مؤسسه دارالقرآن اهل‎بیت(ع)، بانیان این مؤسسه را با همه امکانات، تجهیزات وقف آستان قدس رضوی کردند.

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین قربانیان؛ مدیر مؤسسه دارالقران اهل‌بیت(ع) گفت: این مجموعه با تمام تجهیزات با داشتن دو سالن اجتماعات با ظرفیت سه هزار نفر٬ دو طبقه کلاس برای فعالیت مدرسه القرآن٬ مکتب خانه قرآن و کلاس‌های آموزشی قرآن کریم که در شهرستان خمینی شهر واقع است، همراه با چندین باب مغازه در شهر اصفهان و یک کارخانه سنگبری واقع در شهرک صنعتی محمود آباد به منظور پشتیبانی هزینه‌های جاری مؤسسه وقف آستان قدس رضوی شد.

قربانیان با اشاره به طرح خیریه قرآنی افزود: طرح جدیدی که در این مؤسسه در حال اجرا است، حذف تاج گل‌های طبیعی در مراسم‌های ترحیم و جایگزین شدن تابلوهای ختم قرآن کریم و ختم صلوات است که سود حاصل از این امر صرف ساخت یکصد و ده خانه قرآنی در روستاهای کشور می‌شود که تاکنون سه خانه قرآنی به بهره برداری رسیده است و در حال فعالیت است.

وی درباره نیت و هدف وقف گفت: علت وقف این است که شخص واقف نیت دارد حرکت قرآنی که در قید حیاتش رقم زده و بنایی که ایجاد کرده است پس از وفاتش همچنان به همان شکل تا روز قیامت ادامه پیدا کند و مال خود را در باب امور خیر و برای کار خیر حبس کند.

قربانیان با تشریح فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه به اعزام  ۲۳۰۰زائر در اربعین سال جاری به کربلا معلی بصورت رایگان اشاره کرد و بیان کرد: اعزام ۲۳۰۰زائر به نیابت از۲۳۰۰ شهید شهرستان رقم خورد.

در پایان قربانیان از خیرین گمنام این مؤسسه٬ مسئولان آستان قدس رضوی و از همه افرادی که در به ثبت رساندن این موقوفه تلاش کردند تشکر کرد.

گفتنی است؛ پیشنهاد وقف «مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع)» از سوی برادران علی اصغر و رحمت الله سلطانی در خمینی‌شهر اصفهان و رقبات معین آن در اصفهان و خمینی‌شهر به آستان قدس رضوی داده شده بود که این پیشنهاد در یکم دی 1398 در کمیسیون نظارت بر عواید و مصارف موقوفات مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت. این دارالقرآن اهل بیت(ع) وقف شده بر آستان قدس رضوی هم ‌اکنون دارای سه هزار قرآن ‌آموز در سطوح مختلف سنی و قرآنی است و علاوه بر آن، تعداد زیادی قرآن نفیس و خطی از بدو تأسیس از سوی اهل معرفت به آن اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha