شخصیت فاطمه؛ منشأ فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی و آسمانی
کد خبر: 3875096
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

شخصیت فاطمه؛ منشأ فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی و آسمانی

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) تجسم همه ارزش‌ها است، گفت: شخصیت فاطمه منشأ فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی و آسمانی است، در این راستا برنامه‌های مختلفی در سوگواری ایام فاطمیه برای تبیین منزلت و جایگاه ایشان برگزار‌شده است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از منظر همه اندیشمندان اسلام و علمای دین با تکثر مذاهب و مکاتب عرفانی جهان اسلامی بر اساس قرآن کریم از اهل‌بیت پیامبر است.
وی با اشاره به اینکه هیچ فرقه‌ای در جهان اسلام نیست که برای فاطمه زهرا احترام خاص و ویژه به‌عنوان اهل‌بیت قائل نباشد، افزود: وجود حضرت فاطمه زهرا مورداحترام همه امت اسلامی بوده و این نقطه مشترک همه ما مسلمانان از شیعه و سنی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بابیان اینکه فاطمه زهرا(س) تجسم همه ارزش‌ها است، بیان کرد: شخصیت فاطمه منشأ فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی و آسمانی است، در این راستا برنامه‌های مختلفی در سوگواری ایام فاطمیه برای تبیین منزلت و جایگاه ایشان برگزارشده است.
وی عنوان کرد: توجه و معرفی این ائمه شاخص و خاندان پاکشان برای پیشبرد اهداف اسلامی ما مفید بوده است چراکه با مراجعه به کتب معتبر اهل سن تو اهل تشیع از ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا(س) و خاندان پاکش بیشتر آشنا خواهیم شد.
حجت‌الاسلام حاتمیان حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کاملی برای تمام مسلمانان جهان دانست و بیان کرد: در بین کج‌اندیشی‌ها و شلوغی‌ها جامعه اگر بتوانیم این گوهرهای ناب  اسلام را به همگان معرفی کنیم،  زمینه رشد جامعه سالمی را مهیا خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام فاطمیه با برنامه‌ریزی مناسب با همراهی هیئات مذهبی و کانون مداحان کردستان پیگیری و برگزارشده است، اعلام کرد: زنگ فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه در مدارس صدرای شهرهای بیجار و قروه نیز نواخته شد.
حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: برگزاری شب‌شعر فاطمی، برگزاری همایش مادران در هفتم بهمن‌ماه، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی در روستاها و محلات و اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان،  فضاسازی محیطی، نصب بیلبورد در میادین اصلی و شاه‌راه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان کردستان بود.
وی در پایان یادآور شد: در راستای برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه ۶۱۰ هیئت مذهبی، ۳۰ هیأت قرآنی و ۵۹۱ مداح تبلیغات اسلامی کردستان را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha