ایران رتبه چهارم تحقیقات نانو‌ فناوری/ تولید بیش از 100 محصول نانو فناوری در حوزه سلامت
کد خبر: 3872607
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

ایران رتبه چهارم تحقیقات نانو‌ فناوری/ تولید بیش از 100 محصول نانو فناوری در حوزه سلامت

گروه سلامت ــ رئیس انجمن نانو فناوری پزشکی ایران با اشاره به برگزاری سومین همایش نانوپزشکی و نانوایمنی در بهمن‌ماه سال جاری از رتبه چهارم ایران در تحقیقات نانو در جهان خبر داد.

ایران رتبه چهارم تحقیقات نانو‌فن‌آوری/ تولید بیش از 100 محصول نانوفن‌آوری در حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمهدی رضایت، رئیس انجمن نانو فناوری پزشکی ایران در نشست خبری صبح امروز ۲۹ دی‌ماه که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس نانوپزشکی و نانوایمنی سال جاری اظهار کرد: این همایش قرار است با حضور بیش از ۲۴۰ شرکت کننده پنجم و ششم بهمن‌ماه برگزار شود.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله در این همایش گفت: ۲۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری نانو در حال فعالیت هستند که ۳۰ شرکت آن‌ها در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

رضایت افزود: ۶۶۰ محصول شناسنامه‌دار از سوی این شرکت‌ها در حال تولید بوده که ۱۰۰ محصول آن‌ها در حوزه سلامت است، ضمن اینکه صادرات مالی این شرکت‌ها هر ساله افزایش دو برابری دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه گردش مالی نانوفن‌آوری در سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال این گردش مالی به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه تحقیقات نانو چهارمین کشور جهان محسوب می‌شویم، گفت: در حال حاضر در ایران ۱۰ هزار و ۴۰۰ مقاله ISI انجام می‌شود، رقیب‌های اصلی ما در منطقه کشور‌هایی مانند چین، هندوستان، کره جنوبی بوده و در جهان کشور‌های اروپایی هستند. ضمن اینکه بیش از ۳۰ میلیون دلار محصولات نانو در حوزه‌هایی مانند محیط زیست را به کره و چین صادر کرده است.

رضایت با اشاره به اهمیت سند فناوری نانو اظهار کرد: این سند در کشور‌هایی که سلامت و پزشکی در آن استراتژیک محسوب می‌شوند دارای اولویت است؛ سند فن‌آوری نانو در دوره‌ها ساله تعریف شده که در حال حاضر در مرحله دوم اجرای آن هستیم.

وی در پایان افزود: در جهت اجرای این سند تاکنون ۳۵ هزار دانش‌آموخته نانوفناوری آموزش داده‌ شده‌اند که بخش زیادی از آنان در حوزه پزشکی هستند، ضمن اینکه تجاری سازی و صادرات نیز اهداف مورد نظر ما در مرحله دوم اجرای سند نانوفناوری است.
انتهای پیام
captcha