تمدید ثبت نام طرح تحفیظ رضوی تا ۱۰ بهمن
کد خبر: 3872523
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

تمدید ثبت نام طرح تحفیظ رضوی تا ۱۰ بهمن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مجری طرح تحفیظ رضوی گفت: ثبت‌نام در این طرح برای قرآن‌آموزان حفظ تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شده است.

تمدید ثبت نام طرح تحفیظ رضوی تا ۱۰ بهمنحجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مجری طرح تحفیظ رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: طرح‌ تحفیظ رضوی با الگو گرفتن و با در نظر داشتن نقایص و نقاط قوت طرح حافظون به اجرا می‌رسد.

وی افزود: در این طرح جدید دسته‌بندی قرآن‌آموزان حفظ در سه گروه انجام می‌شود، نخست گروه نخبگان هستند که به مدت دو سال و نیم به حفظ کل قرآن می‌پردازند و گروه دیگر نیز به مدت ۴ سال و گروه سوم در مدت ۶ سال کار حفظ قرآن را به پایان می‌برند. پیش‌بینی ما در رابطه با تقسیم‌بندی‌ها این است که بیشتر علاقه‌مندان به حفظ در دوره چهار ساله حاضر می‌شوند و حدود ۱۰ درصد از کل مخاطبان در گروه نخبگان حفظ قرآن مشارکت خواهند داشت.

گام اول تحفیظ رضوی در مشهد

حسینی با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح رضوی تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شده است، عنوان کرد: در مراحل آموزش طرح تحفیظ کلاس‌هایی با حداکثر ۱۵ نفر ظرفیت تشکیل خواهد شد، این کلاس‌ها طبق تقسیم‌بندی انجام شده در سه منطقه شهر مشهد تشکیل می‌شود.

مجری طرح تحفیظ رضوی اظهار کرد: در سراسر شهر مشهد حدود ۶۰ شعبه اعم از مساجد و مؤسسات قرآنی پیگیری‌های لازم برای ثبت‌نام و اجرای طرح تحفیظ رضوی را برعهده می‌گیرند و این فعالیت یکپارچه به‌صورت متمرکز در موقوفه علی بن ابیطالب(ع) واقع در میدان بسیج رصد می‌شود.

حسینی ادامه داد: آغاز کلاس‌های طرح تحفیظ رضوی در شهر مشهد از ۱۳ بهمن‌ماه خواهد بود، پیش از آغاز کلاس‌ها نیز همایش افتتاحیه طرح با حضور خانواده‌های قرآن‌آموزان و جهت معرفی هرچه بیشتر این طرح برگزار خواهد شد، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آغاز آموزش‌ها در شهر مشهد با برگزاری ۵۰ کلاس و پذیرش هزار قرآن‌آموز صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و اجرای این طرح از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اضافه کرد: پس از اجرای دو نیم سال تحفیظی از طرح تحفیظ رضوی در سطح شهر مشهد، پایه‌گذاری اجرای طرح به‌صورت استانی در تابستان ۹۹ انجام می‌شود و از ابتدای مهرماه سال آینده آغاز طرح و برگزاری کلاس‌ها در سطح استان خراسان رضوی انجام خواهد شد.

پیگیری ملی طرح تحفیظ رضوی با ۳۱۰ کلاس

حسینی با اشاره به همکاری نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در اجرای طرح تحفیظ رضوی بیان کرد: پس از اجرای دو نیمسال تحفیظی از این طرح در بخش استانی و به‌واسطه نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در سراسر کشور، طرح ملی تحفیظ رضوی آغاز می‌شود، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حدود ۳۱۰ کلاس آموزش حفظ قرآن در سطح ملی و در قالب این طرح حفظ قرآن تشکیل خواهد شد.

مجری طرح تحفیظ رضوی اظهار کرد: پیش از آغاز این طرح رضوی دوره‌های تربیت مربی با حضور حافظان قرآن ۱۰ جزء به بالا برگزار می‌شود؛ برای حضور در این دور‌ه‌های تربیت مربی حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند و از این میان ۱۱۴ نفر دوره‌ها را گذرانده‌اند.

دوره‌های تربیت مربی برای پشتیبانی آموزش

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ با هدف بی‌نیاز شدن از مربی برای حفظ قرآن در سطح مشهد انجام می‌شود، افزود: دور دوم تربیت مربی طرح تحفیظ رضوی در قالب دو کلاس ۵۰ نفره و با مشارکت آقایان و بانوان در بهمن‌ماه اجرا می‌شود و طی یک دوره پنج روزه، آموزش‌هایی نظیر پاسخگویی به شبهات حفظ، روش حفظ قرآن، محتوا محوری و توجه به مفاهیم آیات، ایجاد انگیزه و دوره‌های مرور و تثبیت محفوظات برای مربیان ارائه می‌شود.

حسینی با تأکید بر لزوم اطلاع خانواده‌ها از مزایای حفظ قرآن افزود: علاقه‌مندان به ثبت‌نام در طرح تحفیظ رضوی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی najm.razavi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha