دشمن برای ایجاد فتنه‌های بعدی بیکار نمی‌نشیند
کد خبر: 3867692
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

دشمن برای ایجاد فتنه‌های بعدی بیکار نمی‌نشیند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان به تشریح فتنه پس از انتخابات سال ۸۸ پرداخت و افزود: دشمن برای ایجاد فتنه‌های بعدی بیکار نمی‌نشیند و باید هوشیار باشیم و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله عادلی، مسئول شورای سیاستگداری ائمه جمعه استان گیلان امروز، 9 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی که در مصلی صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه حضور گسترده مردم در حمایت از نظام دشمن را ناامید می کند، گفت: به همان اندازه که مردم حضور گسترده در حمایت از نظام داشته باشند، دشمن نیز در دخالت از امور کشور عقب‌نشینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار گیلان در اتفاقات سال 88 یک روز جلوتر وفاداری خود را به انقلاب اثبات کردند، ادامه داد: حماسه‌آفرینی مردم گیلان در 8 دی زمینه‌ساز حماسه بزرگ مردم ایران در یوم‌الله 9 دی شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان به تشریح فتنه پس از انتخابات سال 88 پرداخت و افزود: فتنه به شرایطی می‌گویند که افراد نتوانند در آن شرایط حق را از باطل تشخیص دهند و لذا در فتنه پیچیده 88 تشخیص برای مردم سخت شد.

عادلی ادامه داد: دشمن برای ایجاد فتنه‌های بعدی بیکار نمی‌نشیند و باید هوشیار باشیم و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم.

وی با بیان اینکه سران فتنه در القای دروغ بزرگ «تقلب» نقش داشتند و قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام پیروزی کردند، متذکر شد: تقلب رمز فتنه 88 بود و هشت ماه کشور را دچار تلاطم و تشنج کرد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه فتنه 88 ضربه‌ای توام به اسلامیت و جمهوریت نظام زد، گفت: فتنه به بهانه تقلب آغاز شد،‌ اما در ادامه اصل انقلاب و نظام و ولایت را هدف قرار داده بود.

عادلی قدرت‌طلبی و دنیاپرستی را از جمله عوامل همراهی سران فتنه با توطئه دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: فتنه 88 هزینه گزافی را  بر کشور و ملت تحمیل کرد لذا سران فتنه بدانند مردم ایران هرگز بی‌بصیرتی آنان را از یاد نخواهند برد؛ چرا که همرایی این افراد با منافقین و مارکسیست‌ها و بهاییان و سلطنت‌طلب‌ها قابل فراموشی و بخشش نیست.

وی برآورد هزینه مادی خسارات فتنه 88 را بالغ بر 320 هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با این سرمایه می‌توانستیم برای بیش از دو میلیون جوان شغل ایجاد کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان به خطر افتادن سرمایه گذاری خارجی، ایجاد اخلال در روابط خارجی کشور و تحمیل تحریم‌های شدید اقتصادی را از دیگر خسارات فتنه 88 دانست و اضافه کرد: پس از موفقیت حزب‌الله در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه زمینه نابودی رژیم صهیونیستی فراهم شده بود،‌ اما فتنه‌گران اجازه ندادند اقتدار این پابرجا بماند.

عادلی با اشاره به شرایط ممتاز کشور در آن مقطع به ویژه در عرصه انرژی هسته‌ای، عنوان کرد: غرب به این نتیجه رسیده بود که توانایی مقابله با ایران را ندارد و باید ادبیات خود را در مقابل ملت تغییر دهد، اما فتنه 88 دشمن را به براندازی نظام امیدوار ساخت.

وی با اشاره به گذشت یک دهه از حماسه 9 دی و نمایان شدن چهره کریه فتنه و فتنه‌گران، یادآور شد: ماهیت فتنه و فتنه‌گران روز به روز برای مردم آشکارتر شده است، اما هنوز سران فتنه احساس پشیمانی نکرده‌اند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین به موضوع مهم انتخابات اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: شاخصه‌های یک نماینده اصلح و مردمی از دیدگاه امام راحل و رهبر انقلاب متدین بودن، ولایتمدار بودن و مردمی بودن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha