هدف از حضور زنان در جامعه ایمانی، افزایش كمالات است
کد خبر: 3867176
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

هدف از حضور زنان در جامعه ایمانی، افزایش كمالات است

گروه معارف ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، اجتماعی بودن را یکی از ارزش‌های زن دانست و گفت: هدف از حضور اجتماعی در جامعه ایمانی، محل کار، تلاش اقتصادی و تأمین نیازهای مادی، کسب فضائل اخلاقی و کمالات معنوی و افزایش درک و شعور اجتماعی است.

به گزارش ایكنا از فارس، كرسی آزاداندیشی «كرامت زن در اجتماع؛ رسالت زن در خانواده» امروز، 7 دی‌ماه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز برگزار شد.
زهرا نعمتی، مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در این نشست گفت: حضرت زهرا(ص) و حضرت زینب(ع) بهترین الگوی فردی و اجتماعی برای زنان هستند.
وی با تاکید بر اینکه زنان در دین مبین اسلام، دارای جایگاه ارزشی انسانی و کرامت نفس هستند، اضافه کرد: حضور اجتماعی زن هیچ منافاتی با دین اسلام ندارد و در بسیاری از موارد اسلام حضور زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی را جایز می‌شمارد.
مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، اجتماعی بودن را یکی از ارزش‌های زن دانست و گفت: به دلیل جذابیت خاص زنان و علاقه به خودنمایی نباید بدون ضابطه و با هر شکل و قیافه‌ای وارد عرصه اجتماعی شوند.
وی با اشاره به اهداف اجتماعی بودن زن، گفت: هدف از حضور اجتماعی در جامعه ایمانی، محل کار، تلاش اقتصادی و تامین نیازهای مادی، کسب فضائل اخلاقی و کمالات معنوی و افزایش درک و شعور اجتماعی است.
نعمتی بیان كرد: زنانی که می‌خواهند در عرصه‌های اجتماعی فعالیت کنند باید میان فعالیت ‌ای اجتماعی و رسالت خانگی خود اولویت‌بندی کنند، طوری که به کرامت آنان در اجتماع و رسالتشان در خانه خدشه وارد نشود.
در ادامه این جلسه، خدیجه نجفی، استاد داور و معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه نیز گفت: با توجه به اینکه حضور اجتماعی زنان گاه خسارات جبران‌ناپذیری برپیکره خانواده، فرد و اجتماع به وجود می‌‌آورد و همچنین با توجه به شرایط جامعه امروزی که دشمن با شعارهای مختلف، در حال از بین بردن فرهنگ دینی و اسلامی و متزلزل کردن بنیان خانواده است، حضور اجتماعی زنان باید همراه با رعایت کردن موازین اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه حضور اجتماعی زنان در جامعه کنونی همراه با تبرج و خود نمایی است، گفت: زنان نباید بازیچه حربه‌های دشمن قرار بگیرند، بلکه باید با الگو قرار دادن زنان مومن در قرآن کریم، به دنبال حفظ و ارتقای کرامت خود در اجتماع و رسالت خود در خانه باشند.
نجفی افزود: اگرچه اسلام با حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های مختلف مخالف نیست، اما زنان باید اولویت اصلی خود را رسالت در خانه قرار دهند و با اولویت‌بندی میان رسالت خود در خانه و فعالیت در عرصه‌های اجتماعی، قدم در عرصه اجتماع بگذارند.

انتهای پیام
captcha