مردم بدون تعصبات قومی و دینی، فرد اصلح را انتخاب کنند
کد خبر: 3866889
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

مردم بدون تعصبات قومی و دینی، فرد اصلح را انتخاب کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه نقده گفت: دشمن نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نیست پس چرا باید مردم ایران نسبت به آن بی‌توجه باشند، مردم باید بدون تعصبات قومی و دینی، فردی اصلح را با توجه به مصالح کشور و منطقه انتخاب کرده و راهی مجلس کنند.

مردم بدون تعصبات قومی و دینی، فرد اصلح را انتخاب کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی، امام جمعه نقده، امروز، ۶ دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نقده با تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا به زیبایی نقش‌آفرینی کردند و این حرکت به‌گونه‌ای بود که در تاریخ ماندگار شد؛ چرا که در جریان عاشورا حتی بزرگان اسلام نیز دچار سردرگمی شده بودند اما این بانوی بزرگوار در آن زمان با موقعیت‌سنجی، یار و یاور امام زمان خویش شد.

وی افزود: امام حسین(ع) به‌عنوان امام معصوم راهی را انتخاب کرده بود و حضرت زینب(س) نیز از جمله معدود افرادی بود که توانست با بصیرت خودش این راه را تشخیص داده و پیرو امامش باشد و در قضیه عاشورا ایشان مانند خورشید درخشید و توانست تمام تاریکی‌ها و جهالت‌ها را کنار بگذارد.

امام جمعه نقده با بیان اینکه ۹ دی یکی از روزهای تأثیرگذار و تاریخ‌ساز است، ادامه داد: این روز نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده و چنان برای مقام معظم رهبری باارزش است که در توصیف این روز از کلماتی مانند باطل‌السحر استفاده می‌کند که توجه به این کلمات لازم است و دلیل استفاده رهبری از این کلمات، آگاهی ایشان از پشت پرده‌هایی است که بقیه از آن خبر ندارند.

وی عنوان کرد: مردم موقعیت‌شناس، بصیر و ولایت‌مدار مردم ایران با حضور در این روز، فتنه‌های دشمنان را خنثی کردند و دشمن با توجه به این نقش مردم، همیشه با انواع فتنه‌ها و توطئه‌های سعی در جدا کردن مردم از ولایت را داشته‌ است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شاید فتنه‌های دیگری در آینده در راه باشد، تصریح کرد: وابستگی به ارزش‌های دینی، بصیرت، هوشیاری، آتش به اختیار بودن و ولایت‌پذیر بودن از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند همه نقشه‌های دشمنان را خنثی کند همه باید در محور ولایت‌فقیه آتش به اختیار باشیم و با توجه به بیانات رهبری همه وظیفه خود را باید بدانند.

وی با اشاره به وظایف مردم در انتخابات بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: انتخابات هم حق و هم تکلیف است و مردم موظف هستند از این حق دفاع کرده و در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند تا سرنوشت کشورشان را تعیین کرده و ارزش‌های اسلامی را در جامعه حاکم کنند.

امام جمعه نقده عنوان کرد: دشمن نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نیست پس چرا باید مردم ایران نسبت به این انتخابات بی‌توجه باشند بلکه مردم باید بدون همه تعصبات قومی و دینی، فردی اصلح را با توجه به مصالح کشور و منطقه را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند و این باور که یک رای تاثیری ندارد را مردم باید کنار بگذارند چون همین تک رای‌ها جمع شده و فردی را منتخب می‌کند.

وی با بیان اینکه نماینده باید بینش و دیدگاه اسلامی داشته و خود را درگیر باندبازی‌های سیاسی و اقتصادی نکند، عنوان کرد: برای فرستادن فردی شایسته به مجلس همه مردم باید متحد شده و در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به حضور ائمه جمعه استان در قم گفت: در قم با شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله مصباح و آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو شد و توصیه این بزرگواران، باشکوه برگزار شدن نماز جمعه و ولایت‌پذیری بوده است.

انتهای پیام
captcha