فرهنگ شهدا و جبهه در جامعه نشر یابد
کد خبر: 3866705
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فرهنگ شهدا و جبهه در جامعه نشر یابد

گروه فرهنگی _ مسؤول پسشکسوتان سپاه ماکو و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز باید ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، فرهنگ شهدا و فرهنگ جبهه و جنگ را در جامعه نشر داده شود.

فرهنگ شهدا و جبهه باید در جامعه نشر یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نبی نصرالله‌زاده، مسؤول پسشکسوتان سپاه ماکو و جانباز هشت سال دفاع مقدس روز چهارشنبه ۴ دی ماه در مراسم یادواره علی تقی‌نژاد، شهید دانش‌آموز غواص که با حضور مسؤولین در مسجد جامع قره‌تپه ترتیب یافت، ادامه راه شهدا، حفاظت و حراست از راه آنها را وظیفه هر ایرانی ابراز و اظهار کرد: جمله معروف «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» باید سرلوحه زندگی ما قرارگیرد.

وی در ادامه گفت: شهادت شهدای دانش‌آموز و شهدای غواص دانش‌آموزی یک دستاورد ارزشی برای ما است و جانفشانی‌هایی که آنها در عملیات کربلای ۴ انجام دادند جای بسی تامل و تقدیر دارد.

مسؤول پسشکسوتان سپاه ماکو و جانباز هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز، افرادی دایه مهربان‌تر از مادر شده و از آنور آب آمده و به ما راه را می‌خواهند نشان دهند اینها همان افرادی نفوذی هستند که در زمان دفاع مقدس نیز تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق به داخل گروه رزمندگان غواص نفوذ کرده و آن عملیات را به شکست کشاندند.

وی با تاکید براینکه امروز باید ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، فرهنگ شهدا و فرهنگ جبهه و جنگ را در جامعه نشر داده شود، ادامه داد: بنا بر فرمایش رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

نصرالله‌زاده عنوان کرد: باید دانش‌آموزان توجه کنند که علت شهادت و جان‌گذشتگی این مردان الهی چیست، از کجا شروع کرده و به کجا رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: افرادی که در راه خدا جهاد می‌کنند و شهید می‌شوند نمرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند؛ لذا اگر این اصل را ما نفهمیم ایراد از خود ما است و امروزه برای الگودهی به نوجوانان باید راه شهدا را ترویج دهیم.

مسؤول پسشکسوتان سپاه ماکو و جانباز هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم تعدادی از انسانها فریاد می‌زنند که در کشور بحران وجود دارد و جوان امروزی از دست رفته و وضعیت مملکت بدتر شده در حالی که این تفکری اشتباه است، چرا که جوان از دست نرفته است بلکه آنها از دست رفته‌اند که نمی‌توانند جوان را با خود همراه کرده و تربیت کنند.

نصر‌الله‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: ولایت فقیه قطب نما است، اگر بخواهیم کنار اینها حرکت کنیم باید تفکر فرهنگ و شهادت، تفکر بسیجی، تفکر شهادت طلبی و تفکر ولایت پذیری را در خود افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha