رفع مشکل جراحان محجبه مسلمان در بریتانیا
کد خبر: 3865556
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

رفع مشکل جراحان محجبه مسلمان در بریتانیا

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیمارستان سلطنتی داربی در بریتانیا برای نخستین‌بار با عرضه روسری‌های ضدعفونی‌شده یک‌بار مصرف برای استفاده جراحان محجبه در اتاق عمل مشکل این گروه از جراحان مسلمان را برطرف کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از شیعه نیوز؛ برای اولین‌بار در بریتانیا، یک بیمارستان برای کارکنان خود روسری یکبار مصرف عرضه کرد. در پی ابتکار یک پزشک تازه‌کار، بیمارستان «رویال داربی» در نخستین روزهای ماه میلادی جاری استفاده از این روسری‌ها را آغاز می‌کند.

فرح روزلان، جراح مسلمان مالزیایی گفت که این ابداع در نتیجه نیاز به یافتن راهکاری برای تطابق بین «پوشش مطابق با باور دینی» و «اشتیاق» برای حضور در اتاق عمل به وجود آمده است.

رفع مشکل جراحان محجبه مسلمان در بریتانیا

وی افزود که روسری‌های عادی که معمولاً در طول روز استفاده می‌شوند، ممکن است عفونی شوند، اما با عرضه روسری‌های تازه (یک‌بار مصرف) این نگرانی برطرف می‌شود.

روزلان در مصاحبه با رادیو «بی بی سی دربی» گفت: «من تمام روز از یک روسری استفاده می‌کردم که مشخصاً تمیز و ایده‌آل نبود. همچنین تمایل نداشتم حجاب را از روی سرم بردارم لذا به دلیل خطر عفونت من را محترمانه از اتاق عمل بیرون می‌کردند».

این پزشک تازه‌کار، پیش از ابداع طرح نهایی روسری و پس از آزمایش چندین نوع پارچه، از پوشش پزشکان در کشور زادگاهش؛ مالزی، الهام گرفت. وی گفت: «بسیار خوشحالم و بی‌صبرانه منتظرم که این کالا در سطح ملی مورد تأیید واقع شود.»

گیل تیرنی، جراح مشاور که در زمان حضور روزلان در بیمارستان رویال داربی راهنمای وی بود، گفت که این مرکز درمانی برای نخستین‌بار روسری‌های یک‌بار مصرف را در بریتانیا معرفی خواهد کرد.

وی افزود: «می‌دانیم که موضوع حجاب در اتاق عمل، مسئله‌ای است که در سراسر کشور مسکوت مانده است و فکر نمی‌کنم به طور رسمی در موردش صحبت شده باشد.» تیرنی همچنین ضمن اشاره به این نکته که ارائه این روسری‌ها هزینه زیادی در بر نداشته است، ابراز امیدواری کرد که این اقدام تأثیر بزرگی در پی داشته باشد.

رفع مشکل جراحان محجبه مسلمان در بریتانیا

در پی معرفی این روسری‌ها، بیمارستان «رویال دربی» در رسانه‌های اجتماعی مورد تمجید قرار گرفت. یک کاربر توئیتر در این باره نوشت: «شگفت‌انگیز است! آفرین به خاطر این فراگیر بودن»، و شخص دیگری ضمن موافقت با وی افزود: «فراگیری؟ عاشق این هستیم که شاهد ترویجش باشیم.»

همچنین، شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی «نایک»، نخستین مجموعه لباس شنای پوشیده خود را ویژه مسلمانان عرضه کرد که روسری‌های ضدآب را هم در بر می‌گرفت.

انتهای پیام
captcha