مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران آغاز شد
کد خبر: 3865515
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران آغاز شد

گروه دانشگاه ــ مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از امروز، ۳۰ آذرماه، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران آغاز شد و ۱۲ فینالیست از سراسر کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، از امروز ۳۰ آذرماه آغاز شد و تا روز دوشنبه دوم دی‌ماه، از ساعت ۸ تا ۱۶ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. روز آخر و پس از برگزاری فینال، تیم منتخب نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد.

در این دوره از مسابقات از میان ۶۲۵ تیم که از میان ۲۸ استان و ۱۲ دانشگاه به رقابت پرداخته بودند، ۱۲ تیم برگزیده به مرحله کشوری رسیده‌اند. طبق روال دوره‌های پیشین، هر دو گروه در قالب گزاره‌هایی که در این دوره بر مبنای بند‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است، به مناظره با یکدیگر می‌پردازند.

در مرحله نخست این مسابقات امروز شنبه، ۳۰ آذرماه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ دو تیم «تنقیح مناط» از دانشگاه علم و صنعت و «گردون» از آذربایجان غربی بر سر گزاره «اصلی‌ترین عامل بحران آب در ایران، سیاست‌های توسعه خود کفایی صنعتی و کشاورزی است» رقابت می‌کنند. از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ دو تیم «سروش رازی» از استان کرمانشاه و «آرمان» از دانشگاه خواجه‌نصیر با موضوع گزاره «انتصاب مدیران مبتنی بر جنسیت، منجر به افزایش نگاه جنسیتی در تصمیمات نهاد‌های اجرایی و حاکمیتی می‌شود» و همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ دو تیم «مادر» از خراسان شمالی و «برهان» از یزد با موضوع گزاره «انتصاب مربیان ایرانی برای تیم‌های ملی موجب تقویت ورزش ملی خواهد شد» به مناظره می‌پردازند.

امروز همچنین از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ دو تیم «خیام» و «ئاشتی» از دو استان مرکزی و کردستان با موضوع گزاره «باید مکانی عمومی برای برگزاری تجمع قانونی مردم در نظر گرفته شود» و همچنین از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ دو تیم «ثامن» و «هدف» از دانشگاه علامه طباطبایی و یزد با موضوع گزاره «انتشار خبر گران شدن بنزین پیش از اجرا، مصلحت نیست» و در پایان امروز، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ دو تیم «فرهنگ» و «در سنگر آزادی» از دو استان هرمزگان و خراسان رضوی با موضوع گزاره «مشارکت اجتماعی بانوان، تهدیدی برای تحکیم بنیان خانواده است» به مناظره می‌پردازند.

در مرحله بعد و در روز یکشنبه،‌ یکم دی‌ماه)، تیم‌های برگزیده مسابقات روز گذشته، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ بر سر گزاره‌های «دولت باید نقش هدایت‌گری را در عرصه فرهنگی به عهده بگیرد»، «تا زمانی که آمریکا به برجام باز نگردد، نباید با این کشور مذاکره شود»، «مداخلات دولت در بازار ارز و طلا موجب گسترش رانت‌خواری می‌شود»، مناظره می‌کنند. گفتنی است، دو تیم بازنده برگزیده از مرحله نخست هم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نهایتاً چهار تیم برگزیده مناظرات نوبت صبح، در نوبت بعدازظهر همین روز در مرحله نیمه‌ نهایی بر سر گزاره‌های «الکترونیکی کردن فرآیند انتخابات در ایران موجب شفافیت در انتخابات می‌شود» و «حذف چهار صفر از پول ملی سیاستی مناسب در زمینه اصلاحات پولی کشور است» به مناظره می‌پردازند.

سپس، روز دوشنبه، دوم دی‌ماه، دو تیم برگزیده مرحله نیمه‌نهایی که یکی موافق و دیگر مخالف گزاره «راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به ظرفیت داخلی و تولید با کیفیت است»، به مناظره خواهند پرداخت و تیم قهرمان نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت می‌کند.

یادآور می‌شود، هشتمین دوره از مسابقات از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی از امروز شنبه،۳۰ آذرماه، تا دوشنبه، دوم دی‌ماه، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha