ثبت‌نام ۲ هزار البرزی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3862544
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

ثبت‌نام ۲ هزار البرزی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد البرز از برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خبر داد و گفت: دوهزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 2 هزار البرزی در آزمون سراسری قرآن و عترت

سیده‌زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ آبان‌ماه آغاز شد و تا 15 آذرماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود، افزود: آزمون در چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن‌کریم و آموزش‎‌های الکترونیک در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بخش ترجمه و مفاهیم قرآن شامل دو رشته ترجمه، تفسیر و درک سوره بقره، در بخش معارف اهل‌بیت(ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و نیایش‌های امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، بخش حفظ در ۱۰ رشته و در بخش آموزش الکترونیک در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین و روخوانی قرآن‌کریم است.

حسینی با بیان اینکه آزمون به‌صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است، گفت: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در سنین نوجوان و جوان همچنین سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز قرآن استان است و قرآن‌آموزان مؤسساتی که نمره حد نصاب در آزمون را کسب کنند به تعدادشان سهمیه حمایتی به مؤسسه موردنظر از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تعلق خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه نمره حد نصاب برای آزمون الکترونیکی ۶۰ و برای آزمون کتبی ۷۰ است، بیان کرد: زمان برگزاری آزمون الکترونیکی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و زمان برگزاری آزمون رشته‌های کتبی سوم بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور خواهد بود.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد البرز در پایان گفت: تمام افرادی که در آزمون نمره ۹۰ به بالا کسب کنند تقدیر خواهند شد و به آنان گواهینامه رشته مربوطه اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha