کاشت 14 میلیون نهال در کشور
کد خبر: 3861964
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

کاشت 14 میلیون نهال در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) 14 میلیون نهال در کشور کاشته شد.

کاشت 14 میلیون نهال در کشور

حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: فراخوان عمومی کاشت 14 میلیون نهال در کل کشور در راستای سیاست‌گذاری منابع طبیعی با شعار نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سبز اعلام شد و امروز همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) این نهال‌ها در نقاط مختلف کاشته شد.
وی نقطه عطف این اتفاق را حضور مردم دانست و افزود: منابع طبیعی ثروت ملی و خدادادی است و در خصوص اتفاقاتی که طی دوسال اخیر در حوزه های منابع طبیعی و آلاینده‌ها رخ داده و با توجه به صنعتی بودن البرز، باید به پروژه‌هایی که در راستای حفظ محیط زیست و پوشش گیاهی این استان است توجه بیشتری شود.
فرضی بیان کرد: اجرای پروژه جنگل‌کاری در حوزه‌های منابع طبیعی البرز یکی از راهکارهایی است که می تواند به حفظ و ارتقای طبیعت کمک کند لذا در چهار شهرستان کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان در قالب پروژه‌ای، عملیات بذرکاری از اوایل هفته انجام شده و در دست اجراست است.
این مسئول همچنین از اجرای پروژه 100 هکتاری درختکاری در حد فاصل اشتهارد و نظرآباد خبر داد و گفت: مقدمات اولیه شامل حفر چاله‌ها و انتقال نهال به عرصه‌ها انجام شده و امیدواریم با فراخوان عمومی و کمک دستگاه‌ها، این کار بزرگ به سرانجام برسد.
فرضی با انتقاد از سیاست‌هایی که موجب گسترش ریزگردها در بیایبان‌های البرز شده است گفت: متاسفانه با برداشت‌های بی‌رویه، روند توسعه مناطق بیابانی به سمت مناطق کشاورزی، صنعتی و مسکونی پیش می‌رود. برای جبران این موضوع در سال‌های گذشته از محل اعتبارات ریاست جمهوری 20میلیارد تومان و از اعتبارات استانی 10میلیارد تومان هزینه برای احیای پوشش گیاهی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha