ثبت ۱۷۲ وقف جدید در کرمان در سال ۹۸
کد خبر: 3861046
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

ثبت ۱۷۲ وقف جدید در کرمان در سال ۹۸

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف کرمان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۷۲ مورد وقف جدید در این استان در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام رضا حدادی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، شامگاه دیروز یکشنبه، 10 آذرماه در نشست ستاد استانی طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان با بیان اینکه در سال 98 تعداد 172 مورد وقف جدید در استان کرمان در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم، گفت: باید مشاوره لازم به واقفان داده شود تا در زمینه امنیت نیز وقف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگسازی در جامعه نیاز وقف در حوزه امنیت را برای مردم و واقفان ملموس کنند، افزود: واقفان اگر ذهنیت داشته باشند می‌توان در زمان وقف جدید آن‌ها را به وقف در حوزه امنیت متقاعد کرد.

عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: هدف از این طرح رفع بخشی از محدودیت‌های نیروی انتظامی و توسعه و ارتقای کارآیی در انجام مأموریت‌های محوله پلیس در استان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح الزاماتی دارد و از جمله این الزامات الزام فرهنگی است، افزود: زمینه‌سازی فرهنگی کمک‌های مردمی برای احساس ضرورت امنیت عمومی جامعه است.

فرمانده انتظامی کرمان با بیان اینکه تاکنون 278 میلیارد ریال کمک خیرین به فرماندهی انتظامی استان کرمان بوده است، بیان کرد: از ابتدای امسال خیران مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به نیروی انتظامی کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وقف نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم و بخشی از وقف به حوزه امنیت جامعه اختصاص پیدا می‌کند، گفت: خیرین در شهرستان رفسنجان همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی استانداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تأمین امنیت در جامعه مردم هستند، بیان کرد: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان آماده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه ستاد استانی طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان کرمان تشکیل شده است، افزود: کمک‌هایی از طرف خیرین برای ایجاد امنیت در استان انجام شده اما کافی نیست و نیازمند مشارکت بیشتر خیرین هستیم.

انتهای پیام
captcha