راه عزت و نجات در سایه اطاعت از ولایت و رهبری است
کد خبر: 3859832
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
امام جمعه بخش طغرالجرد:

راه عزت و نجات در سایه اطاعت از ولایت و رهبری است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مرتضی جعفری گفت: وحدت و انسجام را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که همگان ‌زیر یک پرچم بودند؛ امروز هم وحدت مایه رحمت شمرده می‌شود و اطاعت از ولی امر مسلمین راه نجات است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم پیاده‌روی خانوادگی، پنجم آذرماه همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام‌ خمینی(ره) از میدان شهدای کوهبنان آغاز شد و حاضران با پیمودن مسیر بلوار حضرت امام(ره)، خیابان طالقانی و چهارراه امام(ره) در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) این شهرستان تجمع کردند و با طنین بانگ‌ مرگ بر آمریکا بار دیگر نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند و بر حمایت همه جانبه خود از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تأکید کردند.
در ابتدای این مراسم‌ روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: بسیج یادگار امام راحل(ره) و عامل حفظ انقلاب، همت و الگویی برای سایر ملت‌هاست؛ لذا بسیج به‌عنوان مظهر تفکر انقلابی از تمام امتحانات سربلند بیرون آمده است.
وی بیان کرد: بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی، ایستادگی، پیشرفت، وحدت، اخلاص، ولایت‌پذیری و شهادت‌طلبی است که تاکنون جانانه در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی ایستاده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تأکید کرد: شجره طیبه‌ای که از سوی حضرت امام(ره) در سال ۵۸ کاشته شد میوه و ثمراتش در حزب‌الله، انصار‌الله یمن، تیپ فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حشد‌الشعبی عراق و دیگر نهضت‌های آزادی‌خواه منطقه است.
وی با استناد به کلام نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب، بیان کرد: ایشان فرمودند که «افتخار من این است که خود یک بسیجی‌ام و آرزو دارم با بسیجیان محشور شوم» که این مهم افتخار همگان است.
ابراهیمی با استناد به منویات مقام معظم رهبری، افزود: اگر بخواهیم انقلاب و کشور، بیمه و جمهوری اسلامی آسیب‌ناپذیر باشد باید روز به روز این شور و شوق، این حرکت عمومی مردم و این بسیج عظیم نیروهای ملت را تقویت کنیم.
وی یادآور شد: بسیج در مواقع لزوم ‌در کنار کمیته حضرت امداد امام خمینی(ره)، نیروهای انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و... بوده است؛ لذا هر جا دچار مشکل شدیم قطعاً از تفکر بسیجی و روحیه حزب اللهی‌، انقلابی و ‌جهادی فاصله گرفتیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تصریح کرد: بسیج در طول ۴۰ سال اخیر خدمات ارزنده‌ای ارائه و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و استکبارستیزی را در جامعه ساری و جاری کرده است، لذا بسیج در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیش‌قدم است چراکه این بیانیه نقشه راه کشور را برای توسعه و پیشرفت ترسیم کرده است. برای تشکیل تمدن اسلامی قطعا بسیج پرچم‌دار و علم‌دار این کار خواهد بود که این مهم‌ در پرتو منویات مقام‌معظم رهبری محقق خواهد شد.
در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه بخش طغرالجرد با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهیدان همیشه جاوید، گفت: خدمات بسیج در ۴۰ سال گذشته بر کسی پوشیده نیست هر جا درد، مشکل و ناراحتی بوده شاهد حضور بسیجیان بودیم و هستیم.
وی تأکید کرد: بسیجی به رنگ‌ و نژاد نیست، همه ما بسیجی هستیم پس باید تحت لوای بسیج انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم.
امام جمعه بخش طغرالجرد بیان کرد: همواره باید مطیع امر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا باشیم تا عبد صالح، حزب‌الهی و انقلابی بمانیم البته باید مواظب افراد نفوذی باشیم و به آنان پست و مقام ندهیم.
وی اظهار کرد: کسانی که مطیع حضرت امام(ره) و مقام‌ معظم رهبری بودند و هستند، بسیجی واقعی شدند و بسیجی ماندند و مابقی افراد که تابع ولایت و رهبری نیستند غیر خودی هستند فقط باید با آنان مدارا کنیم.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا موعظه آخر را داشتند و لذا همان جمعیتی که بسیجی‌وار ماندند پیروز شدند، البته در جریان انقلاب گروهی راه خود را جدا کردند در حالی که راه عزت و نجات اطاعت از ولایت و رهبری است. بسیج در تمام صحنه‌ها انقلاب را نجات داد؛ در فتنه اخیر شاهد حضور پررنگ بسیج و مردم انقلابی بودیم البته آن چیزی که در تمام صحنه‌ها انسان را کمک می‌کند توکل، اعتقاد و اتکال انسان به خدای متعال است که این مهم را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.
امام جمعه بخش طغرالجرد ادامه داد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس با ایثار خود را فدای دیگران می‌کردند؛ شهیدان فهمیده و بهنام محمدی الگوی دانش‌آموزان هستند، تلاش کنیم توسل به شهدا را فراموش نکنیم.
وی گفت: وحدت و انسجام را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که همگان ‌زیر یک پرچم بودند امروز هم وحدت مایه رحمت است و اطاعت از ولی امر مسلمین راه نجات است.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: پس از حضرت امام(ره) در تمام فتنه‌ها چیزی که کشور را نجات داد اطاعت از مقام معظم رهبری بود که باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شد.
یادآور می‌شود، در این مراسم ائمه جمعه کوهبنان و بخش طغرالجرد، اعضای شورای اداری و تأمین، جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم شهرستان کوهبنان حضور داشتند که در پایان مراسم به تعدادی از افراد شرکت‌کننده در همایش پیاده‌روی بر اساس قرعه‌کشی جوایزی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان اهدا شد.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام
captcha