اعزام ۱۱۲ زائر به مشهد از محل درآمد موقوفات کرمان
کد خبر: 3858745
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

اعزام ۱۱۲ زائر به مشهد از محل درآمد موقوفات کرمان

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف کرمان گفت: در قالب طرح زائران حرم رضوی سازمان اوقاف، ۱۱۲ زائر از محل نیات موقوفات این استان به مشهد اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام رضا حدادی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به‌‌عنوان متولی موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و در همین راستا هر ساله این اداره نسبت به اعزام زائر به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کشور عراق از محل موقوفات اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه سهمیه اعزام زائر در هر استان، براساس میزان درآمد موقوفات مرتبط انجام می‌شود، افزود: امسال در قالب طرح «زائران حرم رضوی» ۱۱۲ نفر از مردم مناطق محروم استان کرمان، طی کاروانی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام حدادی بیان کرد: همه هزینه‌های این طرح از محل اجرای نیات موقوفات منطبق در سطح استان کرمان که یکی از نیات مهم آن موضوع کمک به زوار امام رضا(ع) است، تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعزام زائران روز یکشنبه، ۳ آذرماه در مرکز فرهنگی ـ مذهبی عباسعلی شهر کرمان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به بخشنامه ابلاغی سازمان اوقاف مبنی بر فراهم آوردن زمینه آسایش و راحتی بهتر زائران، مرحله رفت زائران توسط اتوبوس و بازگشت از طریق حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حدادی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «زائران حرم حسینی» در فرورین‌ماه امسال، ۲۳ زائر بار اولی به سفر زیارتی عتبات عالیات کشور عراق اعزام شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف کرمان، هدف از اجرای این فعالیت فرهنگی را ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و موقوفات بیان و تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای صحیح این کار خیر، گام مهمی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در استان کرمان برداریم.

انتهای پیام
captcha