ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند جریان‌سازی است
کد خبر: 3857663
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند جریان‌سازی است

گروه فرهنگی- امام جمعه کرج با تاکید براینکه تمامی تمدن‌ها ریشه و مصدرشان کتاب و کتابخوانی است، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما نیازمند جریان‌سازی است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند جریان‌سازی است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 26 آبان در نشست مشترک با کتابداران البرز، اظهارکرد: جریان‌سازی فرهنگ کتابخوانی در قالب شبکه فرهنگی شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به ضرورت وجود المان کتاب در استان البرز افزود: اینکه استان البرز از یک المان کتاب و کتابخوانی در قالب یک میدان کتاب، یا خیابان کتاب بی‌بهره است یک ضعف در روند تبیین جایگاه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
حسینی همدانی با تقدیر از اهتمام‌های صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز در جهت تشویق و ترغیب عمومی نسبت به کتاب و کتابخوانی مطرح کرد: شغل کتابداری اگرچه یکی از مشاغلی است که آنچنان که باید دیده نمی‌شود ولی این شغل با فکر، اندیشه و تحول عموم مردم سر و کار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از پدیده‌هایی که در تمدن‌سازی بشر اثرگذار بوده است همین توجه به فرهنگ کتاب است، افزود: تمامی تمدن‌ها ریشه و مصدرشان کتاب و کتابخوانی است.
این مسئول تصریح کرد: افکار و عقاید وقتی به صورت کتاب در می‌آیند ماندگار می‌شوند به همین منظور برای ترویج کتاب و کتابخوانی باید جریان‌سازی کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به جایگاه کتابدار به عنوان یک مشاور مطرح کرد: یک مشاور به عنوان یک متخصص و کارشناس نقش ممتازی در ارائه مشاوره به افرادی را دارد که به کتابخانه مراجعه می‌کنند.
حسینی همدانی توضیح داد: برای آنکه افراد را جذب کتاب و کتابخوانی کنید باید یک جریان‌سازی آگاهانه کتابخوانی داشته باشید که یکی از راه حل‌های آن مشخص کردن شعار واحدی در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی از زمان کودکی آغاز می‌شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش به ویژه مسئولان مهدهای کودک نقش موثری در زمینه ایجاد انگیزه و جریان سازی مطالعه دارند که در این زمینه خود بنده ۱۲ جلد کتاب ویژه کودک با نظارت شخصی ارائه داده‌ام.
کتابخانه‌های البرز برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه مستمر داشته باشد
امام جمعه شهرستان کرج در ادامه مطرح کرد: نهادکتابخانه‌های عمومی استان باید یک برنامه مستمر و منسجمی در زمنیه ترویج و جریان سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج کتاب‌هایی که پرورش فکر می‌دهند را در دست اقدام قرار دهید و با راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در سطح استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی شبکه کتابخوانی راه بیاندازید.

انتهای پیام
captcha