گلایه‌ فعال قرآنی از حضور نیافتن رئیس‌‌جمهور در همایش خادمان قرآن
کد خبر: 3854634
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

گلایه‌ فعال قرآنی از حضور نیافتن رئیس‌‌جمهور در همایش خادمان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر انجمن خادمان قرآن کریم طی یادداشتی از عدم حضور رئیس جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن کشور گلایه کرد.

به گزارش ایکنا؛ آغاز همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم کشور از دومین دوره نمایشگاه قرآن کریم یعنی از سال 1372 رقم خود، همایشی که به جز سال‌های اخیر، هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان و بهتر بگوییم، مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و با حضور رئیس جمهور وقت برگزار می‌شد، چیزی که طی این سال‌ها به دلیل گره‌خوردن با برنامه‌های ریاست جمهوری، شاهد تغییرات در روز برگزاری آن بوده‌ایم.

مهم‌ترین دلیل تعویق و تأخیر زمان برگزاری این همایش که جامعه قرآنی هر ساله چشم انتظار آن هستند، فشردگی برنامه رئیس جمهوری برای حضور در این همایش بوده است، چنانکه بیست و سومین دوره این همایش با تأخیر حدود هشت ماه و آن هم در حاشیه مجمع سراسری انجمن خادمان قرآن، اواخر بهمن‌ماه 97 در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد. موضوعی که موجب شد تا محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم، طی یادداشتی کوتاه از آن گلایه کند.
متن این یادداشت بدین شرح است؛

«علی رغم تلاش و سنت حسنه 22 سال گذشته و حضور رئیس جمهور‌های وقت برای اهدای جایزه سالیانه و تقدیر از خدمات ارزشمند خادمان قرآن، متأسفانه در دولت تدبیر و امید این اتفاق کمتر افتاد و یا نیفتاد، این در حالی است که شاهد دیدار و وقت‌گذاری آقای رئیس جمهور برای نام‌آوران ورزشی، علمی و هنری هستیم، اما این مهم شامل خادمان و برگزیدگان منتخب قرآنی کشور نمی‌شود.

از این رو ضمن گلایه‌مندی از این موضوع نسبت به عدم حضور رئیس‌جمهور در برگزاری مراسم خادمان قرآن کریم، امیدواریم در ادوار آینده به این مهم اهتمام داشته باشند. چنانکه در همایش‌های بعدی تجلیل از خادمان قرآن کشور، شاهد حضور رئیس جمهور در جمع قرآنیان منتخب سراسر کشور باشیم تا لوح تقدیر و جوایز خادمان با حضور ایشان اهدا شود.
محمدرضا پورمعین
دبیر انجمن خادمان قرآن»

سومین مجمع خادمان قرآن کریم، به احتمال زیاد تا پایان سال با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موضوع تصویب نهایی اساسنامه انجمن خادمان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha