«تلاوت نور» در کانون‌های مساجد گیلان همزمان با 28 صفر
کد خبر: 3852754
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴

«تلاوت نور» در کانون‌های مساجد گیلان همزمان با 28 صفر

گروه اجتماعی - مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری مراسم سوگواری و زیارتخوانی رسول مهربانی‌ها خبر داد و گفت: در این راستا طرح «تلاوت نور» در شب 28 صفر در کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری مراسم سوگواری و زیارتخوانی رسول مهربانی‌ها خبر داد و اظهار کرد: کانون‌های مساجد استان با همکاری ائمه جماعات و سایر اصحاب مسجد با برگزاری مجالس وعظ و سوگواری و زیارت از راه دور عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) نشان می‌دهند.

وی افزود: در این راستا طرح «تلاوت نور» در شب 28 صفر در کانون‌های مساجد استان برگزار و ثواب تلاوت قرآن کریم به ساحت مقدس پیامبر(ص) و سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع) تقدیم شد.

مسئول هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه همزمان با روز 28 صفر مراسم قرائت «زیارتنامه حضرت رسول از راه دور» ساعت 10:30 در بیش از 210 مسجد شهرستان‌های استان برگزار می‌شود،‌ گفت: مراسم ویژه سوگواری و عزاداری با حضور ائمه جمعه و جماعت، مسئولان محلی و اعضای کانون‌های مساجد در شهرستان‌ها در دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

رضوانی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع)، مراسم سوگواری و عزاداری توسط مردم ولایتمدار و ارادتمند به آن امام همام در سطح کانون‌های مساجد استان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم علم‌واچینی به شکرانه توفیق دو ماه عزاداری در پایان ماه صفر در سطح مساجد شهری و روستایی استان خبر داد و یادآور شد:‌ سخنرانی ائمه جماعات درخصوص شخصیت والای پیامبر(ص) و معرفی ایشان به عنوان الگوی کامل اخلاق به جوانان، قرائت زیارتنامه «حضرت رسول(ص) از بعید»، عزاداری، سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع)، مسابقات فرهنگی و هنری، اجرای تعزیه، برپایی یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و از دیگر برنامه‌های اصحاب  مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در این ایام است.

انتهای پیام
captcha