اربعین حسینی؛ کانون حرکت سیاسی و دینی امت اسلام
کد خبر: 3847853
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

اربعین حسینی؛ کانون حرکت سیاسی و دینی امت اسلام

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اربعین حسینی را کانون حرکت سیاسی و دینی امت اسلام دانست و گفت: در پیاده‌روی اربعین شاهد مفهوم اتحاد امت اسلامی، برادری، ایثارگری، برابری و اخوت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با تاکید بر لزوم بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: زیارت قبور معصومین(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان از مصادیق تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی و از جلوه‌های محبت و دوستی با اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به خاص بودن اربعین امسال به دلیل شکست‌های پی در پی جبهه کفر بر نقش مهم تبلیغی روحانیون در طول پیاده‌روی اربعین تاکید کرد و گفت: عاشورا به بشریت روح بخشید و به منزله قلب تاریخ درآمد و هر چه در جهت رونق بخشیدن عزاداری تلاش کنیم کم کار کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تمدن‌سازی حرکت الهی و معنوی اربعین حسینی، عنوان کرد: چنین حرکتی با این حجم از جمعیت در هیچ کجای دنیا دیده نشده و قطعا مدیریت آن توسط خود امام زمان(عج) انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: اراده خداوند بر این قرار گرفته که در چند سال گذشته شاهد بروز و ظهور یک حرکت معجزه‌آسا باشیم و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) با حضور میلیون‌ها مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و غیر شیعه انجام شود.

وی اربعین حسینی را کانون حرکت سیاسی و دینی امت اسلام دانست و اضافه کرد: دستگاه‌ رسانه‌ای صهیونیسم که شیعه‌شناس خوبی نیز است در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های بسیاری در راستای عدم پوشش خبری این همایش عظیم امت اسلامی انجام داده است. به‌رغم همه محدودیت‌های رسانه‌ای ایجاد شده در این همایش عظیم، هرسال اربعین پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه در حدود 20 روز پیاده‌روی اربعین شاهد مفهوم اتحاد امت اسلامی، برادری، ایثارگری، برابری و اخوت هستیم، ادامه داد: این حضور گسترده از سوی دشمنان یک تهدید تلقی شده و آنها متصور هستند که اگر امسال این همایش معنوی گسترده‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته انجام شود مقدمات برچیده شدن حکومت‌های مادی‌گرا فراهم خواهد شد لذا از همین رو به تخریب و ایجاد ترس و وهم پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال اربعین حسینی با توجه به پیروزی‌ها جبهه مقاومت ویژگی‌های خاصی دارد، خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به زمان اربعین شاهد شکست هیمنه‌های حیوانی و قدرت‌های مادی‌گرای جهانی همانند سرنگونی پهپاد آمریکایی، حمله به آرامکو و عملیات «نصرمن‌الله» انصارالله بودیم که ضربه مهلکی بر بدنه استکبار وارد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: روحانیون باید این همایش معنوی را درک و تبلیغ کنند، زیرا اربعین صرفا زیارت نبوده، بلکه موضوعیت اربعین به همین پیاده‌روی است و در این ایام به واسطه عشق به امام حسین(ع) شاهد بروز و ظهور حوادث بسیار زیبایی خواهیم بود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha