راهكارهای فرهنگی برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ارائه شود
کد خبر: 3847824
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

راهكارهای فرهنگی برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ارائه شود

گروه فرهنگی ـ رئیس كل دادگستری فارس، از همه دستگاه‌های مرتبط با عفاف و حجاب خواستار اقدام عاجل در این زمینه شد و گفت: در این زمینه باید راهكارهای فرهنگی ارائه دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 14 مهرماه در نشست شورای فرهنگی دادگستری استان لزوم توجه بیش از پیش به مقوله عفاف و حجاب در جامعه و به‌وِیژه در شهر شیراز را یادآور و از همه دستگاه‌های مربوط اقدام عاجل در این زمینه را خواستار شد و گفت: در این زمینه باید راهكارهای فرهنگی ارائه دهیم.
وی با تأکید بر اینکه مجموعه قضایی استان فارس باید در این زمینه الگوی دیگر سازمان‌ها باشد، افزود: معاونت فرهنگی دادگستری استان لازم است با اقدامات فرهنگی مناسب نسبت به تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در دادگستری استان اقدام كند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، وظیفه تمامی معاونین، مدیران و مسئولان قضایی در سراسر استان را نظارت بر رفتار کارکنان دانست و گفت: موضوع عفاف و حجاب در دستگاه قضایی باید به‌عنوان یک فریضه واجب به‌صورت جدی پیگیری شود.
موسوی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه معاونت فرهنگی دادگستری فارس گفت: حوزه فرهنگی دادگستری فارس در بخش‌های متعددی اقدامات قابل قبول و مؤثری انجام داده است اما باید تمامی اقدامات فرهنگی در جهت فرهنگ‌سازی در راستای خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه قضایی متمرکز شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارزشی که در دستگاه قضایی قابل رصد و حائز اهمیت است خدمت‌رسانی به مردم و جامعه است، گفت: خدمت به مردم و جامعه به‌عنوان یک فرهنگ و ارزش در مجموعه قضایی قابل رصد است اما مهم این است که به موقع رصد و تحلیل فرهنگی شود چرا که نتیجه آن در تبیین عملکرد دستگاه قضایی حائز اهمیت است.
رئیس شورای فرهنگی دادگستری استان فارس به دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه نیز اشاره و تأکید کرد: در این دستورالعمل مسئولیت‌ها متوجه همه مدیران دستگاه و معاونت‌ها در استان است؛ بنابراین مدیران به عنوان رهبران فرهنگی در بخش‌های مختلف پیگیر امر بوده تا اقدامات در همه بخش‌ها مؤثر واقع شود و فعالیت‌های بازخورد و خروجی مثبتی داشته باشد.
وی بیان كرد: کلیه خدمات، وظایف و تکالیف قانونی ما در مجموعه قضایی دارای وجه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی است بنابراین باید اخلاق و عمل همکاران قضایی و اداری ما در دادگستری استان بروز و ظهوری از الگوی قضاوت و اجرای عدالت اسلامی باشد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین رجائی‌نسب، معاون فرهنگی دادگستری استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از روند عملکرد معاونت فرهنگی، یکی از اقدامات موثر این معاونت را تفکیک وظایف مدیران و رؤسا در راستای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی دانست و افزود: مسئولان اجرای تمامی مواد و بندهای دستورالعمل مشخص شده که پس از بررسی و تصویب آن در شورای فرهنگی طی نامه به‌صورت جداگانه به مسئولان مربوطه ارسال می‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha