رهرو شهدا بودن نیازی به بودجه و هزینه ندارد
کد خبر: 3847674
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

رهرو شهدا بودن نیازی به بودجه و هزینه ندارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور با تأكید بر اینكه باید در عمل رهرو شهدا باشیم، گفت: اگرچه ممکن است ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه‌های مالی هم داشته باشد اما رهرو شهدا در عمل بودن، نیازی به بودجه و هزینه ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد ابطحی، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور، امروز، 14 مهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس با اشاره به وجود یک‌هزار و ۷۰۰ مصوبه در شوراهای ترویج ایثار و شهادت در کشور گفت: حدود نیمی از این مصوبات جنبه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مابقی جنبه تسهیل یا خدمات فرهنگی دارد که به ایثارگران داده شده است.

وی با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن این مصوبات، گفت: گاهی اوقات طرح و برنامه مصوب شده اما در اجرا کوتاهی شده که می‌طلبد که روند اجرای اینگونه مصوبات تسریع شود.

ابطحی ادامه داد: اگرچه دیوارها مزین به تصاویر شهدا شده، یادواره‌های زیادی برگزار شده و سخنرانی‌های زیادی در باب شهدا ایراد شده اما مهم‌تر از همه این موضوعات، این است که در عمل رهرو شهدا باشیم.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كشور اظهار کرد: اگر عکس، نام و زندگانی شهدا را بخوانیم و با اهدافشان آشنا شویم اما عملی در کار نباشد، ابتر است.

وی اضافه کرد: اگرچه ممکن است ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه‌های مالی هم داشته باشد اما رهرو شهدا در عمل بودن، نیازی به بودجه و هزینه ندارد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: کارگزاران جمهوری اسلامی، همه مسئولان و روحانیون اگر در اجرا رهرو شهدا نباشند، بسیاری از اقدماتشات بی‌اثر خواهد بود، چرا که مردم از کارگزاران نظام توقع بیشتری دارند.

ابطحی همچنین ریزش‌ها را ناشی از عملکرد مسئولان دانست و گفت: مشکل از جوانان ما نیست، بلکه مشکل از گفته‌های ما مسئولان است که با عمل فاصله دارد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: آنقدر که از ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری شهدا سخن گفته شده اما عمل نشده است.

وی راه نجات کشور را عمل به فرهنگ ایثار و شهادت ذکر كرد و گفت: ‌این فرهنگ باید ساری و جاری باشد، چرا که ایثار تنها منحصر به هشت سال دفاع مقدس و جنگ نبوده است.

ابطحی با تأکید بر احصا مصادیق ایثار و عملیاتی شدن آن‌ها در جامعه، گفت: با جاری شدن فرهنگ ایثار، جایی برای رشوه و پارتی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha