اهمیت دشمن‌شناسی به گواه نزول 9 سوره در این باره/ برپایی سفره حضرت رقیه(س)
کد خبر: 3847459
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

اهمیت دشمن‌شناسی به گواه نزول 9 سوره در این باره/ برپایی سفره حضرت رقیه(س)

گروه اجتماعی ــ معاون اداره كل تبليغات اسلامی استان قم در مجلس سفره و عزاداری حضرت رقیه(س) در مدرسه متوسطه اول دخترانه نفیسه قم که با همکاری هیئت علمدار کربلا قم برگزار شد، تأکید کرد: 9 سوره در مورد دشمن‌شناسی نشانه اهمیت این مسئله است.

وجود 9 سوره در مورد دشمن‌شناسی نشانه اهمیت این مسئله است/ برپایی سفره حضرت رقیه(س)به گزارش ایکنا از قم، به مناسبت شهادت بانوی سه ساله کربلا، مجلس سفره و عزاداری حضرت رقیه(س) در مدرسه متوسطه اول دخترانه نفیسه دورشهر قم، با همکاری هیئت علمدار کربلای قم برگزار شد.

محمد عبادی، مدیر هیئت علمدار کربلا در سخنانی گفت: باید سعی شود که آیین حسینی را در مراسمات این چنینی در مدارس که آینده کشور هستند، برپا و ترویج کنیم.

وی افزود: دشمن از برگزاری چنین حلساتی احساس خطر کرده و ما شاهد نسلی حسینی به ماندگاری نام رقیه(س) خواهیم بود از این رو نسل آینده بایستی نسلی واقع بین و ولایتمدار باشد و شناخت ولایت فقیه را باید از مدارس شروع کند.

9 سوره در مورد دشمن‌شناسی

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده، معاون اداره كل تبليغات اسلامی استان قم در سخنانی بیان کرد: بیایید به جای موبوگرام و تلگرام و اینستاگرام (رقیه گرام) را باز کنید. اگر کمی به جای رمان و کتب مختلف، قرآن و صحیفه سجادیه بخوانیم، قطعا آثار گران‌بهایش را خواهیم دید.

وی افزود: علامه طباطبایی صاحب کتاب المیزان، فرزند دختری داشتند که ۲۰ سال خدمت پدر کرده بود. از پدر خواستند که یکی از اسرار قرآن را به ایشان بیاموزد. ایشان این سر را آموخت و از آن پس هر وقت که دست بر سر فردی می‌گذاشتند تا آخر عمر سردرد از ایشان برطرف می‌شد.

نجاریان زاده تصریح کرد: تلاش کنیم ذائقه جسم تنها تامین نشود‌ بلکه ذائقه روح و فکر ما هم تامین شود و یکی از راه‌های تغذیه روح و فکر نیز شرکت در همین جلسات و قرائت قرآن است.

وی با بیان اینکه یک چهارم قرآن به مبحث دشمن‌شناسی پرداخته است همچنین 9 سوره با دشمن‌شناسی آغاز شده و این نشان از اهمیت این موضوع دارد ادامه داد: اولین و بزرگترین دشمنی که در قرآن ذکر شده، شیطان است که در هنگام خلقت انسان از فرمان خدا سرپیچی کرده، و خلقت خود را نسبت به آدم برتر دانسته و سجده نکرد.

نجاریان زاده افزود: از نگاه قرآن دشمنان از سه راه اقدام می‌کنند؛ هزینه کردن برای فساد و فحشا؛ طعام دادن که روش رنگارنگ تر است و ترویج ابتذال و شبهه‌افکنی که این مورد در فضای مجازی و حقیقی بسیار دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: دشمنان باطل را چنان معطر و خوشرنگ می‌کنند که ما را به اشتباه بیندازند ولی باید دانست که باطل رفتنی است.

وجود 9 سوره در مورد دشمن‌شناسی نشانه اهمیت این مسئله است/ برپایی سفره حضرت رقیه(س)

تلاوت قرآن به وسیله خانم تمیمی، سرود به وسیله گروهی از دانش‌آموزان، دکلمه توسط خانم عبادی، مداحی خانم البدر و مداحی جواد اشعری مداح اهل بیت، عضو شورای هیئات مذهبی استان قم و مسئول کانون مداحی خادم یاران رضوی استان قم و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمود نجاریان‌زاده، معاون اداره كل تبليغات اسلامی استان قم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha