اصناف، سرداران نبرد اقتصادی هستند
کد خبر: 3838180
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

اصناف، سرداران نبرد اقتصادی هستند

گروه فرهنگی ــ جانشین سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: امروز دشمن جنگی اقتصادی علیه ملت ایران به‌راه انداخته و اصناف می‌توانند به‌عنوان سرداران این نبرد، کشور را در مقابل دشمن یاری کنند؛ برای غالب شدن بر دشمن باید شعار تقوا و جهاد اقتصادی را در خود تقویت کرد و سرلوحه کار قرار داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین تجلیل از فعالان اقتصادی بسیج اصناف و بازاریان صبح امروز، 6 شهریورماه با حضور جمعی از فعالان صنفی، بازاریان و بسیجیان در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واقع در زاهدان برگزار شد.

محمد ناظری، جانشین سپاه سلمان استان در این مراسم بیان کرد: کشور ما بیش از 10 هزار شهید اصناف دارد و استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز مفتخر به داشتن 36 شهید اصناف است؛ یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی اظهار کرد: این ایام، ایام شهادت دولتمردان مجاهد و انقلابی، شهیدان رجایی و باهنر است؛ دولتمردانی که فرهنگ بسیجی و مدیریت انقلابی را تعبیر کردند و باید الگوی مسئولان نظام قرار گیرند.

جانشین سپاه سلمان استان افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که در آن، همه گروه‌ها نقش‌آفرینی کردند؛ روحانیان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و بازاریان، همه و همه در پیروزی انقلاب نقش داشتند.

وی بیان کرد: امروز دشمن جنگی اقتصادی علیه ملت ایران به‌راه انداخته و اصناف می‌توانند به‌عنوان سرداران این نبرد، کشور را در مقابل دشمن یاری کنند؛ برای غالب شدن بر دشمن باید شعار تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی را در خود تقویت کرد و سرلوحه کار قرار داد.

ناظری با تأکید بر اهمیت تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی در حوزه اصناف، ادامه داد: مادامی که در مغازه‌ها جنس خارجی وجود داشته باشد و مردم مایل به خرید این کالا باشند، بیداری اقتصادی به‌وجود نیامده است.

اصناف، بازوی اقتصادی نظام هستند

علیرضا بخته‌ای، مسئول بسیج اصناف سپاه سلمان استان نیز در این مراسم بیان کرد: اصناف و بازاریان، اولین گروهی بودند که به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و این سبب فخر و اعتبار این قشر ولایت‌مدار و انقلابی است.

وی ادامه داد: بسیج اصناف همچون بازوی اقتصادی نظام اسلامی همواره در پیشبرد اهداف انقلاب، نقشی اساسی ایفا کرده است؛ قشر اصناف و بازاریان همواره با روحیه جهادی در هر شرایطی حتی تحریم، توانسته با تلاش و مسئولیت‌پذیری، نیازهای اساسی مردم را تأمین کنند.

مسئول بسیج اصناف سپاه سلمان استان اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد بسیج اصناف آشنایی اصناف و کسبه با فقه اسلامی در معاملات است؛ بازار اسلامی یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تحقق جامعه اسلامی است و تا بازار، اسلامی نشود تحقق جامعه اسلامی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام

captcha