جشنواره ملی «روز مروست» برگزار می‌شود
کد خبر: 3834721
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

جشنواره ملی «روز مروست» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست از برگزاری این جشنواره در 31 مردادماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری و نیز مهمانانی از خارج از کشور برگزار می‌شود.

لحجت فلاحتی، دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست در گفت‌وگو با ایکنا یزد در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امروزه با توجه به رونق صنعت گردشگری و اهمیت معرفی توانمندی‌های خاص هر منطقه در پیشرفت و توسعه مناطق، شهرها و روستاهای کشور با نامگذاری یک روز را به نام شهر و روستای خود نسبت به معرفی امکان خود اقدام می‌نمایند.

وی ادامه داد: مروست دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند همچون محصولات کشاورزی بسیار با کیفیت به جهت آب و خاک غنی و اماکن تاریخی و طبیعی بسیار زیبا و تاریخی به لحاظ معماری و مردم شناسی و طبیعی و تنوع اقلیمی بسیار متفاوت در سطح بخش مروست و صنایع دستی و جوانان نخبه و توانمند در این حوزه و سایر ظرافیت‌ها از جمله قرار گرفتن در نقطه تلاقی چند استان مرکزی ایران این شایستگی را دارد به عنوان یک منطقه هدف گردشگری و سرمایه گذاری معرفی شود.

فلاحتی افزود: این افتخار را داریم با برگزاری جشنواره روز مروست طی سالیان گذشته تاکنون مروست در تمام دنیا معرفی شده و امید آن است با گردهمایی بزرگ مهمانانی از سراسر کشور و خارج از کشور و حضور مسئولان کشوری و استانی در جهت توسعه و عمران و آبادانی این شهر تاریخی قدم‌های مثبتی صورت گیرد.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست گفت: یکی از رویدادهای بسیار ارزشمند که در جشنواره ملی روز مروست در 31 مردادماه جاری اتفاق خواهد افتاد رونمایی از بافت تاریخی مروست است که با رونمایی از این رویداد مهم در جهت مرمت و بازسازی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه گام‌های موثری صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: معرفی توانمندی‌های مروست می‌تواند در جهت جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع تبدیلی و ... موثر باشد.

فلاحتی تصریح کرد: جشنواره‌های فرهنگی زمینه‌ساز و سرمایه گذاری جهت توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته است که لازم است با نگاه‌های مثبت و چشم اندازهای چندین ساله برگزار شود.

انتهای پیام

captcha