«کتاب‌القضا» منتشر شد
کد خبر: 3832592
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

«کتاب‌القضا» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ پژوهشگر البرزی از انتشار اثر چهار جلدی «کتاب‌القضا» نوشته آیت‌الله نجم‌آبادی خبر داد و گفت: وی از فقیهان البرزی دوره قاجار بوده است.

«کتاب‌القضا» منتشر شد

حسین عسکری، پژوهشگر البرزی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: به همت گروهی از پژوهشگران مؤسسه آیت‌الله العظمی بروجردی، اثر چهار جلدی «کتاب القضا» نوشته آیت‌الله حاج‌آقا محمدنجم‌آبادی از فقیهان البرزی دوره قاجار منتشر شد. این کتاب که به زبان عربی و در ۱۹۵۱ صفحه نوشته شده، در شمارگان هزار نسخه و با حمایت مالی دکتر محمدعلی نجم‌آبادی در شهر قم منتشر شده است.

وی افزود: اصل نسخه‌های دست‌نویس این اثر ارزشمند که منبعی مهم و کاربردی برای حقوقدانان و پژوهشگران فقه و حقوق اسلامی است، در کتابخانه‌های ملی و مدرسه فیضیه نگهداری می‌شود.

این پژوهشگر البرزی اظهار کرد: آیت الله حاج آقامحمد نجم‌آبادی دانش آموخته حوزه علمیه نجف اشرف که در سال ۱۳۰۳ هجری قمری درگذشته، فرزند حکیم صدرایی ملاابراهیم نجم‌آبادی و ریشه در روستای نجم آباد از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز دارد.

وی ادامه داد: او که مدتی در روزگار قاجار ریاست خاندان علمی - فرهنگی نجم آبادی در تهران را عهده‌دار بود به قضاوت هم مشغول بود و چنان به عدالت رفتار می‌کرد که هیچ کس از او خرده نمی‌گرفت، مدتی هم مدرس مدرسه عالی سپهسالار تهران(شهید مطهری فعلی) بود. براساس وقف‌نامه‌ای که به وسیله‌ او برای این مدرسه تنظیم شده، تدریس فقه و اصول فقه مدت‌ها در انحصار علمای خاندان نجم‌ آبادی قرار داشت.

وی گفت: مؤسسه آیت‌الله العظمی بروجردی پیش از این، مجموعه آثار آیت‌الله حاج میرزا ابوالفضل نجم آبادی دیگر فقیه البرزی را در هفت عنوان ۱۰ جلدی منتشر کرده است.
انتهای پیام

 

captcha