نقش محوری مساجد در فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان
کد خبر: 3809384
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

نقش محوری مساجد در فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان

گروه جامعه ــ شهردار منطقه 10 در نشست با ائمه جماعات و روحانیون بر نقش محوری مساجد در آموزش شهروندان و فرهنگ‌سازی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد، نشست هم‌اندیشی با حضور حسین بحیرائی، شهردار منطقه، حجت‌الاسلام صادق‌زاده، ریاست مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام مجیدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد حوزه نواب صفوی، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رییس ستاد امر به معروف شهر تهران، سعید شرف‌دوست، جایگزین امیر قاسمی، معاون اجتماعی و فرهنگی و جمعی از ائمه جماعات و روحانیون مساجد سطح منطقه در سالن جلسات مجتمع شهید غنی‌پور برگزار شد.

در این جلسه، بحیرائی با تأکید بر توسعه تعاملات، آمادگی منطقه را برای رفع نواقص و کاستی‌های مساجد اعلام کرد. وی همچنین با اشاره به سرانه‌های خدماتی محدود در منطقه و نقش محوری مساجد در بین مردم، از روحانیون مساجد خواست تا نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی به خصوص در موضوعات پسماند و تفکیک زباله اقدام کنند.

گفتنی است در این نشست، پیرامون لزوم ارتباط موثر با نسل جوان و جذب آنان به مساجد و ادای فریضه امر به به معروف و نهی از منکر سخنانی ایراد شد. همچنین ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات مساجد، مقرر شد در راستای تأمین امنیت مساجد، سازمان آتش نشانی نسبت به بازدید از تمامی مساجد و حوزه‌های منطقه ۱۰ اقدام کند.
 
انتهای پیام
captcha