اعزام ۵۰ روحانی از قم به کرمان
کد خبر: 3808864
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

اعزام ۵۰ روحانی از قم به کرمان

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۵۰ نفر از روحانیان سطح کشوری ویژه ماه رمضان از شهر قم به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام رضا حدادی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز یکشنبه، 15 اردیبهشت با اشاره به برگزاری 9 ساله طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان کرمان گفت: ماهیت طرح ضیافت الهی این است که سازمان اوقاف برنامه‌هایی را در قالب معنویات از جمله ادعیه و کرسی‌های تلاوت و آزاداندیشی برگزار می‌کند.
وی افزود: امسال 50 نفر از روحانیان سطح کشوری دوره دیده تخصصی ویژه ماه رمضان از شهر مقدس قم به مناطق مختلف استان کرمان اعزام می‌شوند.
حدادی بیان کرد: 45 نفر از روحانیانی نیز که بومی هستند و طی سال به‌صورت مداوم در خدمت آن‌ها هستیم و در بقاع و اماکن متبرکه استان حضور دارند، فعالیت‌های ویژه را در ماه رمضان خواهند داشت، برنامه‌های سازمان اوقاف را رصد و برنامه‌ها را به نحو احسن برگزار می‌کنند.
وی تصریح کرد: اجرای امینانه نیت واقفان از وظایف اوقاف است و در ماه رمضان 350 میلیون تومان از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی اطعام و افطار الصائمین را داریم و طرح افق به ما اجازه داده که از محل درآمد امامزادگان، اطعام را به افراد و مجاوران امامزاده و زوار داشته باشیم.
حدادی اظهار کرد: برآورد ما این است که حدود 100 میلیون تومان از محل طرح افق بتوانیم هزنیه کنیم که باید با رویکرد و نظم و انضباط انجام شود که هم مردم بهره‌مند شوند و هم از برنامه‌های مفید بقاع بهره ببرند.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه تنها در شهر کرمان 100 میلیون تومان افطار صائمین توسط اوقاف در ماه رمضان انجام خواهد شد، تصریح کرد: دو نفر از اساتید برجسته کشوری در استان کرمان حضور دارند در ماه رمضان که هر کدام به مدت 10 روز در یکی از مناطق تفسیر قرآن را انجام خواهند داد.
حدادی بیان کرد: ضیافت الهی فقط در این مراسم خلاصه نمی‌شود، گام بزرگی امسال اوقاف استان کرمان برداشته و چهار اکیپ هر پنجشه صبح به بقاع متبرکه شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و معایب و محاسن را ارزیابی می‌کنند.
وی اظهار کرد: 17 نفر از اساتید مفسر هم در جلسات قرآنی حضور دارند تا تفسیر قرآن را در کنار تلاوت و قرائت داشته باشند و گروه‌های بانوان و نوجوانان و کودکان در این مبحث در اولویت هستند.
انتهای پیام

captcha