بودجه پیشنهادی حج و زیارت مشکلی برای تصویب ندارد
کد خبر: 3779367
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت:

بودجه پیشنهادی حج و زیارت مشکلی برای تصویب ندارد

گروه جامعه ــ سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خاصی در مسیر تصویب بودجه پیشنهادی حج و زیارت وجود ندارد، گفت: افزایش 15 درصدی بودجه سازمان حج و زیارت در سال 98 صرف افزایش حقوق 20 درصدی کارکنان این سازمان می‌شود که دولت برای همه کارمندان کشور مقدر کرده است.

سه‌شنبه///بودجه پیشنهادی حج و زیارت مشکلی برای تصویب نداردسیدحسن حسینی شاهرودی، سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره بودجه پیشنهادی حج و زیارت برای سال 98 گفت: بودجه‌ای که حج و زیارت از دولت دریافت می‌کند صرف هزینه‌های جاری مانند هزینه‌های پرسنلی، نگهداری از ساختمان و آب و برق و تلفن می‌شود، هیچ‌گونه هزینه‌ای برای کارهای فرهنگی، پژوهشی و تدارکاتی حج و زیارت از دولت پرداخت نمی‌شود. این هزینه‌ها از اعتبارات دیگر مثل مبالغی که خود حجاج پرداخت می‌کنند، تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه این سازمان در لایحه پیشنهادی برای سال آینده، 15 درصد نسبت به امسال افزایش دارد، گفت: علت افزایش بودجه این است که حقوق کارمندان همه دستگاه‌های کشور باید 20 درصد اضافه شود و به همین دلیل، حج و زیارت نیز موظف است برای سال آینده حقوق کارکنان خود را افزایش دهد. این 15 درصد صرف این هزینه‌ها می‌شود، حتی به نظر می‌رسد برای تأمین افزایش حقوق 20 درصدی کارکنان حج و زیارت، این سازمان باید در سال آتی از هزینه‌های جاری خود بکاهد تا با مشکل تأمین حقوق و مزایای کارکنان مواجه نشود.

حسینی شاهرودی در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد مشکل خاصی برای تصویب بودجه پیشنهادی حج و زیارت در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

یادآوری می‌شود، در لایحه بودجه سال 98، بودجه‌ای معادل شش میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برای سازمان حج و زیارت در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی این سازمان در سال جاری، 15 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

captcha