نمکی سرپرست جدید وزارت بهداشت کیست؟
کد خبر: 3778197
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

نمکی سرپرست جدید وزارت بهداشت کیست؟

گروه سلامت ــ رئیس جمهور در حالی سرپرست جدید وزارت بهداشت را تعیین کرد، که وی یکی از منتقدین جدی طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه عمومی به شمار می‌آید.

نمکی سرپرست جدید وزارت بهداشت کیست؟به گزارش ایکنا، پس از ۳ روز از رسانه‌ای شدن استعفای سیدحسن قاضی زاده هاشمی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی سر انجام روز پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه با استعفای وی موافقت و سعید نمکی معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت را به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب کرد.
سعید نمکی سرپرست جدید وزارت بهداشت، دارای دکترای ایمونولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی در دوران دولت سازندگی معاون بهداشتی وزیر بهداشت بود، نمکی همچنین عضو شورای عالی بیمه سلامت و پیش از این نیز معاون سازمان حفاظت از محیط زیست بوده است.
نمکی از منتقدان جدی طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ‎ترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده و در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی در اسفندماه ۹۵ در رابطه با این طرح گفته بود:متأسفانه طرح تحول سلامت، درمان‌محور و پزشک محور به جای پیشگیری‌محور و بیمارمحور بوده است بنابراین نکته کلیدی پزشک خانواده سیستم ارجاع و گایدلاین‌ها در این طرح بگنجانند تا بتوانیم در آینده منابع پایداری را برای آن تعریف کنیم.
سرپرست جدید وزارت بهداشت همچنین امضاء کنندهٔ تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود، که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.
انتهای پیام
captcha