بودجه‌های پژوهشی نباید صرف پرداخت حقوق و مزایا در دانشگاه شود
کد خبر: 3778082
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
مسعود برومند:

بودجه‌های پژوهشی نباید صرف پرداخت حقوق و مزایا در دانشگاه شود

گروه دانشگاه ــ معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بودجه‌های پژوهش و فناوری سال ۹۸ افزایش یابد، گفت: اگر قرار است حقوق و مزایا افزایش پیدا کند، نباید ارتباطی با بودجه‌های پژوهشی داشته باشد و این بودجه‌ها صرف این امور شود.

به گزارش خبرنگار  ایکنا؛ مسعود برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر کل شورای عالی عتف، در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، اظهار کرد: نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل برگزار شد که در این نمایشگاه ۷۰ شرکت با حدود ۹۰۰ نیازمندی فناوری حاضر شدند. در این دوره از نمایشگاه ۸۵ تفاهم‌نامه با مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان میان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های تولید کننده و عرضه کنندگان خدمات پژوهش و فناوری منعقد شد.

برومند افزود: در حال حاضر در دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری پیگیر نهایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها هستیم. این تفاهم‌نامه‌ها در مدت زمان یک ماه آینده باید به قرارداد تبدیل شوند تا از این طریق نیازمندی‌های فناورانه کشور در قالب شرکت‌های فناور داخلی تامین شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین درباره سامانه «تستا» گفت: این سامانه یک سامانه آنلاین (برخط) است که در آن نیازمندی‌های فناورانه شرکت‌ها بارگذاری شده است و در جلسه امروز کمیسیون دائمی شورای عتف پیشنهاد شد که این سامانه یک سامانه فعال باقی بماند و در آن فناوری‌های مورد تقاضا بارگذاری شود. از این طریق می‌توان نمایشگاه مجازی از دستاوردهای فناورانه ایجاد کرد.

وی همچنین درباره پیگیری طرح‌های کلان به عنوان یکی دیگر از دستورات جلسه این کمیسیون یادآور شد:‌ در جلسه امروز همچنین طرح‌های کلان ملی و پیگیری آنها مطرح شد. حدود ۲۰ طرح کلان ملی در کمیسیون‌های انرژی، دفاع و امنیت ملی، بهداشت، نیرو و حمل و نقل مطرح است. امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح‌ها اعتبارات مورد نیاز آنها را که دستگاه‌های اجرایی متعهد شده‌اند، تامین شود.

مسعود برومند همچنین درباره بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها به خبرنگار ایکنا گفت: تلاش ما بر این است که بودجه‌های پژوهش و فناوری سال ۹۸ افزایش یابد و اگر قرار است حقوق و مزایا افزایش پیدا کند، نباید ارتباطی با بودجه‌های پژوهشی داشته باشد و این بودجه‌ها صرف این امور شود.

انتهای پیام
captcha