چراغ نفتی بار دیگر قربانی گرفت
کد خبر: 3776828
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

چراغ نفتی بار دیگر قربانی گرفت

گروه اجتماعی- با گذشت ۱۲ روز از حادثه حریق مدرسه اسوه حسنه که در آن چهار دانش‌آموز دختر در اثر واژگونی چراغ نفتی جان خود را از دست دادند، این‌بار دختر جوانی در زهک قربانی چراغ نفت‌سوز شد.

چراغ نفتی بار دیگر قربانی گرفت

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، با گذشت 12 روز از حادثه حریق مدرسه اسوه حسنه که در آن چهار دانش‌آموز دختر در اثر واژگونی چراغ نفتی جان خود را از دست دادند، این‌بار دختر جوانی در زهک قربانی چراغ نفت‌سوز شد.
روز گذشته، دختر 17 ساله‌ای در شهرستان زهک، بر اثر آتش سوزی دچار سوختگی شدید شده بود که برای مداوا به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) زابل منتقل شد، اما با وجود تلاش‌ها فوت کرد.
طبق اظهارات مدیر داخلی بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل، این دختر جوان در پی سوختگی ناشی از حریق چراغ نفتی دچار سوختگی 100 درصد شد، به نحوی که حتی قابل شناسایی نبود.
به گفته وی، با بررسی‌های میدانی مشخص شد او در حال پر کردن مخزن چراغ نفتی بود که مقداری نفت روی لباس او ریخته شد و با شعله‌ور شدن آتش در حریق گرفتار و دچار سوختگی شدید شد.
متأسفانه با گذشت دو سال از آغاز عملیات گازرسانی به سیستان و بلوچستان، کماکان بخش اعظم مردم استان از این نعمت محروم بوده و مجبورند برای گرمای منزل از چراغ‌های نفتی استفاده کنند.
تنها در سال جاری نزدیک به 10 نفر در استان جان خود را بر اثر خفگی و آتش‌سوزی با این نوع چراغ‌ها از دست داده‌اند؛ چراغ‌های نفتی گرچه گرمای قابل توجهی را به منازل می‌دهد اما استفاده غیر استاندارد و همچنین کم‌توجهی به تعمیر و نگهداری آن‌ها باعث رخ دادن حوادث ناگواری شده است.

انتهای پیام

captcha