طرح تحول سلامت با رفع ضعف‌های آن باید ادامه پیدا کند
کد خبر: 3774269
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

طرح تحول سلامت با رفع ضعف‌های آن باید ادامه پیدا کند

گروه سلامت ــ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر اجرای طرح تحول سلامت و از بین بردن ضعف‌های آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همایش کمیته سلامت نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت طرح بزرگی است که کارهای بزرگی هم در آن انجام شده ، اظهار کرد: رهبری هم بر این طرح تأکید کرد اگرچه مشکلاتی هم دارد که باید به تدریج آن را حل کرد.
وی بیان کرد: من مدتی کمیسیون را به استان‌ها و بیشتر جاهایی که محروم‌تر هستند می‌برم و آنجا نشست‌ها را برگزار می‌کنم، کارهای بزرگی انجام شده که باید ادامه یابد.
شهریاری عنوان کرد: نهادهای مختلف به وزارت بهداشت فشار می‌آورند، از نمایندگان و فرماندارها تا مردم و هر کسی می‌خواهد در هرجایی یک دانشکده پزشکی تأسیس شود این امکان ندارد و باید محدودیت‌ها را نیز در نظر گرفت.
وی عنوان کرد: با تمام این حرف‌ها منابع خوبی در اختیار طرح تحول سلامت گذاشته شده است، از همان اول مشخص بود که این طرح کاملاً تحقق پیدا نمی‌کند مسائلی مانند سطح بندی خدمات، نطام ارجاع و...اینها باید انجام می‌شد که انجام نشد و هزینه‌های این طرح را بالا برد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در مدت اجرای این طرح، هزار و 800 خانه بهداشت روستایی احداث شد، مراکز بهداشتی و درمانی ساخته و بسیاری از بیمارستان‌ها تجهیز و نوسازی شندد و خدمات القایی کنترل شد.
وی یادآور شد: در حوزه توزیع عادلانه پزشک متخصص کمبود داریم ضمن اینکه اختلاف درآمدی بین گروه‌های پزشکی عادلانه نیست حالا چند سالی است که بهتر شده است، ما نه ماندگاری پزشکان را داریم و نه ماندگاری جمعیت را بسیاری در حال ترک روستاها به کنار حاشیه شهرها هستند و این موجب می‌شود تعداد کمتری خدمات دریافت کنند.
شهریاری تأکید کرد: دولت باید خدمات الکترونیک را در سراسر کشور محقق کند تا سیستم ارجاع راه اندازی شود.
انتهای پیام

captcha