اتفاق نظر بر روی حفظ منافع ملی در كشور وجود دارد
کد خبر: 3760924
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

اتفاق نظر بر روی حفظ منافع ملی در كشور وجود دارد

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد كه بر روی موضوع حفظ منافع ملی در كشور اتفاق نظر وجود دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 12 آبان‌ماه در رزمایش نمادین پدافند غیرعامل در دبیرستان حضرت مهدی(عج) این كلان‌شهر گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری كرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه روی موضوع حفظ منافع ملی در کشور اتفاق نظر وجود دارد، اظهار کرد: در آینده شکل و نوع جنگ‌ها بسیار متفاوت‌تر خواهد بود و نیازمند برنامه‌ریزی در این زمینه و آینده‌نگری هستیم.
زارعی با بیان اینكه نیازمند برنامه‌های جامع در این زمینه هستیم، افزود: دانش‌آموزان ما باید کنجکاو، دقیق،جستجوگر و مسئولیت‌پذیر باشند و بسیجی بودن و هدایت‌پذیری نیز لازمه این کار است و باید کشور را غیر قابل نفوذ کرد.
گودرزی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان باید با تکنیک‌های مختلف پدافند غیر عامل به صورت نظری و عملی آشنا شوند، گفت: درعرصه کنونی که تهدیدات نرم دشمنان همراه تداوم دارد باید دقت کرد علی‌رغم وجود امنیت در کشور در منطقه پر آشوب زندگی می‌کنیم.
وی با بیان اینكه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به جنگ افزار نیاز ندارد، افزود: از آنجایی که آموزش و پرورش طیف وسیعی از جامعه را در بر می‌گیرد لذا فرهنگ‌سازی در خصوص پدافند غیر عامل از طریق آموزش در مدارس می‌تواند موثرتر و کاربردی‌تر باشد.
گودرزی با تصریح اینکه پدافند غیرعامل در مدارس شیراز فرهنگ‌سازی می‌شود، گفت: هدف از اجرای مانورهای پدافند غیرعامل آموزش راه‌های مقابله دانش‌آموزان برای کاهش تلفات و خسارات حوادث پیش‌بینی نشده است.
انتهای پیام

captcha