پذیرایی ۱۵۰ هزار زائر اربعین در موکب شهید بروجردی
کد خبر: 3752343
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

پذیرایی ۱۵۰ هزار زائر اربعین در موکب شهید بروجردی

گروه اجتماعی ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد از پذیرایی ۱۵۰ هزار زائر اربعین و اسکان ۳ هزار نفر طی سال گذشته در موکب شهید بروجردی خبرداد.

پذیرایی 150 هزار زائر اربعین در موکب شهید بروجردی

به گزارش ایکنا از لرستان، مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد سه‎شنبه، دهم مهر در جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بسیاری از زائران اربعین از شهرستان بروجرد عبور می‌کنند و در همین راستا موکب شهید بروجردی در میدان آیت‌اله بروجردی(ره) برپا شد که در این موکب از زائران پذیرایی می‎شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 150 هزار زائر اربعین حسینی در موکب شهید بروجردی شهرستان بروجرد پذیرایی و حدود سه هزار نفر در حسینیه‌ها و مراکز در نظر گرفته شده اسکان داده شدند.
سوری اضافه کرد: همچنین سال گذشته 10 هزار زائز خارجی که از کشورهای مختلف راهی کربلا شده بود در این موکب پذیرایی شدند که امسال نیز تلاش می‌شود تا مراسم اربعین و خدمات‌دهی به زائران به بهترین شکل انجام شود.
وی گفت: سال گذشته 60 نفر از بانوان و 50 نفر عوامل در راستای پخت غذا و پذیرایی از زائران در این موکب حضور داشتند و علاوه‌بر این موکب چند حسینیه برای اسکان زائران اربعین امسال نیز آماده خواهد شد.
در ادامه حمید گودرزی، مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان بروجرد نیز گفت: اربعین میعادگاه عاشقان امام حسین(ع) و تجلی وحدت شعور و شعار همه شیعیان جهان است که هر ساله باشکوه خاصی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: ستاد عتبات عالیات 170 پروژه سازندگی را در عراق انجام داده و بسیاری از ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت(ع) نذورات خود را در این راستا اهدا می‌کنند.
گودرزی ادامه داد: سال گذشته یک موکب از بروجرد در کربلا برپا شد که 120 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در این موکب پذیرایی شدند و امسال یک موکب دیگر اضافه خواهد و در مجموع دو موکب به زائران اربعین خدمات‌دهی می‌کنند.
وی اظهارکرد: نیازهای مختلفی ازجمله مواد غذایی و سایر امکانات برای برپایی این موکب‌ها در کربلا نیاز است که ضروری است تا همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشیند تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.

آغاز فعالیت موکب شهید بروجردی از اول آبان

رضا آریایی، فرماندار بروجرد نیز در این جلسه، گفت: چندین سال است که مراسم اربعین به شکلی بسیار متفاوت و با حضور عاشقان امام حسین(ع) برگزار می‌شود که یک چهره جهانی به خود گرفته و صدها هزار نفر از کشور ایران اسلامی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: ملت ایران به ائمه‌اطهار(ع) و امام حسین(ع) ارادت خاصی دارند و هر ساله مردم با حضور خود سبب می‌شوند تا این مراسم پُرشورتر برگزار شود و یک حرکت مردمی است و بسیاری از ارادتمندان به امام حسین(ع) نذورات خود را در این مراسم اهدا می‌کنند.
آریایی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده زائران برای اعزام به کربلا، سیستم دولتی با هدف ساماندهی و ارائه خدمات بیشتر وارد عمل شده که طبق روال سال های گذشته در این راستا کمیته‌هایی برای برگزاری این مراسم تشکیل شده است.
فرماندار بروجرد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت بیشتری برای مراسم اربعین به سمت کربلا عازم شوند و همه باید تلاش کنند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و خدمات مورد نیاز به زائران ارائه گردد.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها در این راستا می‌توانند همکاری داشته باشند و با درج خبرهایی در راستای جمع‌آوری نذورات مردم است را در کانال‌ها اطلاع‌رسانی کنند.
آریایی بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید با ایفای نقش پُر رنگ‌تری در راستای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین حضور داشته باشند و از همه ظرفیت‌ها در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم بهره‌گیری کنند.
در ادامه احمد گودرزیان، معاون فرماندار بروجرد گفت: همه مهمان‌سراهای ادارات برای اسکان زائران اربعین مهیا خواهند شد و از اول آبان تا 10 آبان‌ماه موکب شهید بروجردی آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

انتهای پیام

captcha