چاپ 8 اثر جدید از سوی انتشارات انقلاب اسلامی/ محدودیت انتشار بنا به حساسیت در ارائه محتوای سخنان رهبری
کد خبر: 3728500
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
محمدرضا هراتی عنوان کرد:

چاپ 8 اثر جدید از سوی انتشارات انقلاب اسلامی/ محدودیت انتشار بنا به حساسیت در ارائه محتوای سخنان رهبری

گروه ادب ــ‌ مدیر انتشارات انقلاب اسلامی از ارائه 8 اثر جدید به بازار نشر در سال جاری خبر داد و افزود: اندک بودن شمار آثار منتشر شده به دلیل حساسیتی است که در چاپ محتوای بیانات رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

چاپ 8 اثر جدید/ محدودیت انتشار بنا به حساسیت در ارائه محتوای سخنان رهبری

محمدرضا هراتی، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از ارائه 8 اثر جدید به بازار نشر خبر داد و گفت: 16 اثر نیز تجدید چاپ شده است.

وی در پاسخ به اندک بودن میزان نشر این انتشارات عنوان کرد: چاپ هر کتابی در حوزه نشر حساسیت‌های خود و دقت‌های لازم را نیاز دارد که باید مراحل آن درست، صحیح و کامل طی شود و این موضوعی است که برای همه ناشران مطرح است.

هراتی توضیح داد: البته از این سو باید توجه داشت که اوضاع بازار نشر نیز دچار سختی است و با زحمت می‌توان کتابی را منتشر کرد. کمتر مجموعه انتشاراتی وجود دارد که وابستگی به نهاد دولتی نداشته و بتواند چند کتاب متنوع را چاپ کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این انتشارات فقط در حوزه چاپ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند یا خیر عنوان کرد: بنا به شرح وظایف و تصمیمی که برای این انتشارات گرفته شده است آثار یا به صورت مستقیم شامل بیانات معظم‌له و یا برگرفته از سخنان ایشان است.

هراتی با اشاره به فعالیت این نشر در دو حوزه یاد شده،‌ ادامه داد: البته بنا داریم که در حوزه کودک و نوجوان نیز فعالیت‌هایی داشته باشیم و محصولاتی در این حوزه انتشار دهیم. اکنون در تلاش هستیم و روی این موضوعات کار می‌کنیم؛ چرا که محصولات از نظر محتوایی باید با روحیات کودک متناسب باشد و اقداماتی نیز در این راستا انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha